Две седмици преди изборите разликата между ГЕРБ и "Продължаваме промяната" е близо 7%, съобщи Юлий Павлов - директор на Центъра за анализи и маркетинг (ЦАМ). По думите му в парламента ще влязат 6 партии, а още две са на ръба.
"ГЕРБ-СДС е около 25%, "Продължаваме промяната" – около 18%, следва ДПС с 12,8%, БСП – малко над 11%, "Възраждане" - 10,5%, "Демократична България" – 8,1, след което има две партии, които са на ръба. Затова бих казал, че ще имаме парламент… към момента оценката ми е 6+2. Тези, които биха могли да затвърдят резултата си около 4 процента и да надградят, са "Има такъв народ" и "Български възход". Дали ще го направят през тези десетина оставащи дни е друг въпрос", каза Юлий Павлов.
Според него не повече от два милиона и половина ще отидат до урните и се очаква рекордно ниска избирателна активност.
Проучването е реализирано между 15 и 19 септември със собствени средства на агенцията, като са анкетирани 1011 пълнолетни.
До днес избирателите с трайни увреждания могат да подадат заявление за гласуване с подвижна избирателна кутия. Това се отнася за избиратели, които не са подали заявление до 18 март. Те могат да заявят гласуване в подвижна урна, при условие че в населеното място, където ще гласуват, е назначена подвижна СИК.
Между 40 и 42% избирателна активност в Пловдив-град прогнозира социологическата агенция "Неохрон" в оповестено днес проучване на нагласите на пловдивчани. Интервюирани са 655 пълнолетни граждани между 26 и 29 септември чрез телефонни интервюта с полустандартизиран въпросник. Извадката е представителна за пълнолетното население на града, като..
Ниска степен на предвидимост по отношение на изборите в неделя показва моментната снимка – няколко дни преди вота. Известно е, че в следващите дни тепърва ще решат стотици хиляди гласоподаватели. Очаква се в изборите да участват около и под 2.6 милиона души (около 39% от официалния списък, като почти пренебрежима част от тях се очаква да..
Между шест и осем партии биха влезли в 48-ото Народно събрание, ако изборите са днес. Това показва национално представително проучване за електоралните нагласи, проведено от агенция „Тренд“. Изследването, по поръчка на в-к „24 часа“, е реализирано в периода между 21 и 27 септември 2022 г. чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице” с таблет..
Денят, който поставя финал на предизборната кампания, формулира горещите теми на времето около изборните нагласи, състоянието на обществената среда и прогнозите за съдбата на политическите партии, предопределена от мъдростта и емоциите на избирателите. Последните анализи на Социологическа агенция „Алфа Рисърч“ коментираме с Геновева Петрова...