Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Разгорещени дебати се развихриха в градския парламент на Пловдив

| обновено на 26.10.22 в 11:55

С разгорещени дебати стартира извънредната общинска сесия за пробива до Водната палата.  Част от протестиращите, както и експерти, архитекти и обикновени граждани също влязоха да проследят хода на събитията. 

Същинската дискусия сред общинските съветници започна така:

Йордан Илиев, председател на групата на ГЕРБ, с декларация от трибуната, заяви: „Днес сме на кръстопът дали да сме град за хората или за автомобилите. ГЕРБ имат ясен отговор – пешеходни места заживяха своя живот, разширени тротоари и велоалеи за сметка на улици, създаде се паркова среда на бул. Марица юг. Това не бе лека задача, но успяхме. Бул. Марица юг е пример. Разсичането на градската тъкан е с тежки последици. Трябва ясно обоснована цел и ясно аргументирани, насочени към хората.

Обществото трябва да знае ползите и вредите. Да се разбере кой стои зад това вредно за хората решение – на страната на хората или на политическата хамелеонщина. ГЕРБ е за хората, на страната на правилните за града решения. Искаме незабавно спиране на този вреден за града проект!“ Присъстващите в залата на ОбС протестиращи го приеха с аплодисменти.

Веселина Александрова, председател на групата на ДБ: Винаги сме били против пробива, не защото сме опозиция, а защото е грешна градоустройствена политика. Незаконосъобразен и нецелесъобразен проект! Каква градоустройствена политика водим? Трябва Пловдив да е град за хората. Този проект е абсолютно грешен! В цял свят в централна градска част не може да има кръстовище на 2 нива. Ако го направим, ще докараме целия трафик в центъра на града, вместо на Околовръстното. Този проект е грешно градоустройствено решение, за което хората ще страдат с години.

Слави Георгиев, независим: „3 години Плодив се управлява без ясен критерий за избор на програма, без технически задания, без обосновка и резултатът е това – едно от най-силните граждански вълни, с мощно присъствие на граджани и извънредна сесия на ОбС. При общественото обсъждане за заема не бяха предоставени документи и проекти, резултатът е реализация на 1 проект на инат“. Изказването му пак бе посрещнато с аплодисменти...

Евелин Парасков, Съюз за Пловдив:  „Днес трябва да сложим край на политическото напрежение, нека бъдем малко по-смирени, времето на противопоставянето приключи и най-тправилното решение е да дадем срок да се изгладят нещата.  Хората обаче шумно изразиха протеста си от думите му.

Инж. Гергана Кривошапкова от екипа, който е обследвал, представи накратко анализ на ситуацията, като посочи, че е взет предвид трафикът през март тази година, за сутрин от 7,30 до 17,30 вечер върхов период. Максималното натоварване е 3956 единици леки коли на час за съоръжението, като чака се на моста, което е забранено! Според екипа кръговото води до много ниска скорост, а 4-клонно кръстовище – 40 км за л.а. и 16 км в час за автобуси. Подлезът няма да влоши, а ще подобри транспортната обстановка, а решенията за бул. Марица е да се намали скоростта на колите .

Елена Кръстева от проектантите посочи, че изкопът е най-малко инвазивният метод, като ще се строи по т.нар. Милански метод на строителство.

След близо 2 часа дебати между общинските съветници, изказвания на проектанти и граждани, думата взеха експертите.

Богдан Милчев от Института за пътна безопасност заяви, че се върви към политическо, а не експертно решение за пробива. „ОбС е могъл да спре този проект, когато стартира договора. Тогава е могло да има и надзор, и спирането му, а не сега, когато вече има договор и има опасност от неустойки... Ние предлагаме община Пловдив да възложи както одит на проекта на външен одитор, така и да организира работна група от експерти и политическите партии. Сега искате да спрете нещо, което е тръгнало и трябва да се поемат последствията“, заяви Милчев под бурните протести и възражения на недоволните граждани в залата.

Богдан Милчев подчерта, че до този момент само транспортният доклад е обективен и всеобхватен, тъй като е експертен. „Има счупена комуникация между политическите партии, гражданите и общината“, подчерта той. Експертът се опита да предложи да се  даде възможност на общината да подготви необходимите документи, но бе спрян от викове „Край!“ и „Стига!“...

Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики заяви, че ще говори с факти. „Не мога да кажа дали този проект е добър или лош. Основната грешка тръгва от там, че заданието не е трябвало да се прави сега, а доста по-рано е трябвало да има такова обсъждане“.  

Тя приветства транспортното проучване на кръстовището до Водната палата, но се учуди, че е направено само на 1 кръстовище. „За какъв период е направено проучването, по какъв метод, какъв трафик обхваща - хаотичен или обичаен трафик. Едва ако няма други начини да се разтовари  трафикът, трябва да се мисли за инженерна конструкция. Важно е каква информация слагаме на входа на проучването, за да видим резултата“, посочи Диана Русинова.

Тя заяви, че трябва анализ на трафика на поне 4-5 кръстовища в близост, а не само на това на Панаирния мост, и тогава проектантът да проектира. Изказването й бе посрещнато с аплодисменти в залата.



По публикацията работи: Севдалин Палаузов


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Още от категорията

Рекордни приходи събра фестивалът "Нощ на ангелите" 2024

Петото издание на  Нощ на ангелите събра рекордна сума за два дена. Над 230 000 лева ще отидат за пет благотворителни каузи за хора, борещите се за здравето си.  Събраната сума от тазгодишното издание „Нощ на ангелите“ е двойно по-голяма спрямо миналогодишното. През 2023 г. тя беше малко над 123 000 лева, а сега е 231 672 лева. Към тази сума..

публикувано на 18.09.24 в 16:46

Посмъртно повишиха в звание загиналите в петък военни пилоти

Двамата пилоти - Петко Димитров и Венцислав Дункин, които загинаха в петък при катастрофа на авиобаза "Граф игнатиево", са повишени посмъртно във военно звание, съобщи Министерството на отбраната.   Майор Петко Димитров Димитров – началник на служба „Планиране и отчитане на летателната дейност“ в отделение „Летателно-тактическа подготовка“ на военно..

обновено на 18.09.24 в 15:12

18 септември е обявен за Ден без загинали на пътя

За девета година Европейската мрежа на службите на пътна полиция ROADPOL организира  Ден без загинали на пътя  в рамките на  Дните на безопасността на пътя  между 16 и 22 септември с мото  „Остани жив! Пази живота!“  („Stay alive and save lives“).  Тази година  18 септември  е определен за  Ден без загинали на пътя. Отново  целта е да се..

обновено на 18.09.24 в 15:11

Без автомобили на работа в Областната администрация днес

Служителите на Областна администрация Пловдив слязоха днес за ден от автомобилите си и пристигнаха на работата  пеша, с велосипеди или с градския транспорт. Така станаха съпричастни на националната кампанията в европейската Седмица за пътна безопасност, която минава под мотото „Остани жив! Пази живота!“.  Много от тях пристигнаха на работа с..

публикувано на 18.09.24 в 15:11

Нови шефове на "Колодрума" и Зооветеринарния комплекс

Нов директор има и спортна зала „Колодрума“. Това е Любомир Апостолов , който поема поста от напусналия преди два месеца Никола Панайотов. Той има магистратури по финанси от ВТУ „Св. Св. Кирил и Методий“ и по национална сигурност от Военната академия. Работил е и като експерт в Авиоотряд 28 Йордан Алексиев е назначен за директор на общинското..

публикувано на 18.09.24 в 14:59