Същинската дискусия сред общинските съветници започна така:
Йордан Илиев, председател на групата на ГЕРБ, с декларация от трибуната, заяви: „Днес сме на кръстопът дали да сме град за хората или за автомобилите. ГЕРБ имат ясен отговор – пешеходни места заживяха своя живот, разширени тротоари и велоалеи за сметка на улици, създаде се паркова среда на бул. Марица юг. Това не бе лека задача, но успяхме. Бул. Марица юг е пример. Разсичането на градската тъкан е с тежки последици. Трябва ясно обоснована цел и ясно аргументирани, насочени към хората.
Обществото трябва да знае ползите и вредите. Да се разбере кой стои зад това вредно за хората решение – на страната на хората или на политическата хамелеонщина. ГЕРБ е за хората, на страната на правилните за града решения. Искаме незабавно спиране на този вреден за града проект!“ Присъстващите в залата на ОбС протестиращи го приеха с аплодисменти.
Веселина Александрова, председател на групата на ДБ: Винаги сме били против пробива, не защото сме опозиция, а защото е грешна градоустройствена политика. Незаконосъобразен и нецелесъобразен проект! Каква градоустройствена политика водим? Трябва Пловдив да е град за хората. Този проект е абсолютно грешен! В цял свят в централна градска част не може да има кръстовище на 2 нива. Ако го направим, ще докараме целия трафик в центъра на града, вместо на Околовръстното. Този проект е грешно градоустройствено решение, за което хората ще страдат с години.
Слави Георгиев, независим: „3 години Плодив се управлява без ясен критерий за избор на програма, без технически задания, без обосновка и резултатът е това – едно от най-силните граждански вълни, с мощно присъствие на граджани и извънредна сесия на ОбС. При общественото обсъждане за заема не бяха предоставени документи и проекти, резултатът е реализация на 1 проект на инат“. Изказването му пак бе посрещнато с аплодисменти...
Евелин Парасков, Съюз за Пловдив: „Днес трябва да сложим край на политическото напрежение, нека бъдем малко по-смирени, времето на противопоставянето приключи и най-тправилното решение е да дадем срок да се изгладят нещата. Хората обаче шумно изразиха протеста си от думите му.
Инж. Гергана Кривошапкова от екипа, който е обследвал, представи накратко анализ на ситуацията, като посочи, че е взет предвид трафикът през март тази година, за сутрин от 7,30 до 17,30 вечер върхов период. Максималното натоварване е 3956 единици леки коли на час за съоръжението, като чака се на моста, което е забранено! Според екипа кръговото води до много ниска скорост, а 4-клонно кръстовище – 40 км за л.а. и 16 км в час за автобуси. Подлезът няма да влоши, а ще подобри транспортната обстановка, а решенията за бул. Марица е да се намали скоростта на колите .
Елена Кръстева от проектантите посочи, че изкопът е най-малко инвазивният метод, като ще се строи по т.нар. Милански метод на строителство.
След близо 2 часа дебати между общинските съветници, изказвания на проектанти и граждани, думата взеха експертите.
Богдан Милчев от Института за пътна безопасност заяви, че се върви към политическо, а не експертно решение за пробива. „ОбС е могъл да спре този проект, когато стартира договора. Тогава е могло да има и надзор, и спирането му, а не сега, когато вече има договор и има опасност от неустойки... Ние предлагаме община Пловдив да възложи както одит на проекта на външен одитор, така и да организира работна група от експерти и политическите партии. Сега искате да спрете нещо, което е тръгнало и трябва да се поемат последствията“, заяви Милчев под бурните протести и възражения на недоволните граждани в залата.
Богдан Милчев подчерта, че до този момент само транспортният доклад е обективен и всеобхватен, тъй като е експертен. „Има счупена комуникация между политическите партии, гражданите и общината“, подчерта той. Експертът се опита да предложи да се даде възможност на общината да подготви необходимите документи, но бе спрян от викове „Край!“ и „Стига!“...
Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики заяви, че ще говори с факти. „Не мога да кажа дали този проект е добър или лош. Основната грешка тръгва от там, че заданието не е трябвало да се прави сега, а доста по-рано е трябвало да има такова обсъждане“.
Тя приветства транспортното проучване на кръстовището до Водната палата, но се учуди, че е направено само на 1 кръстовище. „За какъв период е направено проучването, по какъв метод, какъв трафик обхваща - хаотичен или обичаен трафик. Едва ако няма други начини да се разтовари трафикът, трябва да се мисли за инженерна конструкция. Важно е каква информация слагаме на входа на проучването, за да видим резултата“, посочи Диана Русинова.
Тя заяви, че трябва анализ на трафика на поне 4-5 кръстовища в близост, а не само на това на Панаирния мост, и тогава проектантът да проектира. Изказването й бе посрещнато с аплодисменти в залата.
Новият състав на Пловдивския районен съд отхвърли искането на Георги Георгиев, подсъдим за малтретирането на Дебора Михайлова, за пускането му под по-лека мярка за неотклонение. Съдията Спасимир Здравчев определи обвиненият в насилието над девойката да остане в ареста, въпреки настояването на адвокатите му, че престоят в ареста почти е..
Ученичките от Математическата гимназия в Пловдив - Димана Праматарова и Демира Недева ще представят проекти на международния научен инженерен панаир в Охайо, съобщиха от гимназията. Димана Праматарова от XI "а" клас и Демира Недева от XII "а" на Математическа гимназия „Акад. Кирил Попов“ са тазгодишните лауреати на Панаира на науката..
Днес ще бъде предимно слънчево, но над източните райони облачността ще се увеличава. Ще духа слаб до умерен вятър от изток-североизток, в Източна България - умерен от север. Максималните температури ще бъдат предимно между минус 1° и 4°, в южните райони – до 8°, в Пловдив - около 5° . В планините ще бъде слънчево. Ще духа умерен вятър от..
В Пловдивския Районен съд ще се проведе заседание по искането на Георги Георгиев, подсъдим за малтретирането на Дебора Михайлова, за пускането му под по-лека мярка за неотклонение. Това е четвърто такова искане, след като миналия декември Пловдивският окръжен съд за пореден път отмени освобождаването на Георги от задържане под стража в парична..
Днес отбелязваме Международния ден за безопасен интернет. Целта на инициативата е да повиши сигурността и отговорността при употребата на новите технологии и особено сред децата и младежите. Само за последните 6 години възрастта, на която най-много български деца влизат за първи път в интернет, е спаднала с 3 години – от 9 на 6 години. Едва 50 на сто..