Проблемът с двете кариерни находища в Белащица е комплексен, сложен и изисква детайлен подход за решаването му, смята бившият заместник-министър на енергетиката в кабинета "Петков" Пламен Данаилов.
Пред Радио Пловдив той обясни, че концесионерите и на двете находища са подали своите искания за удължаването им в необходимите срокове, като извършените проверки в Министерството на енергетиката са установили, че правните им основания са валидни. Оттук-нататък предстоят да се дадат две преценки - едната е по целесъобразността, а другата по законосъобразността.
Данаилов поясни, че Енергийното ведомство е поискало от концесионерите на двете кариери да направят нови оценки за въздействие върху околната среда /ОВОС/, за да се гарантират справедливите искания на хората за опазване на тяхното здраве. В компетенциите обаче на РИОСВ - Пловдив е да се произнесе по тези оценки. "Това е изключително важно, защото само на реални законови основания, може да се прецени възможно ли е удължаването на концесии", каза Данаилов.
По повод твърдението на протестиращите в Белащица и на община Родопи, че концесиите не могат да бъдат удължени, заради обособена санитарно - охранителна зона с водоизточници, той обясни, че те се включват в ОВОС и така ясно може да се каже какви въздействия се оказват.
Според него има и втора конфликтна точка, свързана с двете концесии и това е пътят на камионите с добитите инертни материали, който минава през самото село. Толкова ли не може да се направи проект за обиколен път, попита бившият заместник-министър, като уточни, че това не е в правомощията на енергийното министерство.
Пламен Данаилов обясни още, че добитият камък от кариерите над Белащица се използва за строителство на пътища. Ако концесиите не бъдат удължени, ще трябва да се търсят други находища или да се внася суровина. Втората възможност, обаче, ще оскъпи строителството, подчерта експертът.
"Всички искаме да пътуваме по модерни пътища, цяла България има нужда от изграждане на нови пътни мрежи и рехабилитация, затова са необходими тези материали. Въпрос на преценка е дали ще добиват от тези кариери или не. Топката е първо в РИОСВ и след това ще отиде в енергетиката", заключи той.
Какво да очакваме от новия политически сезон в Пловдив, който започна със скандал около оставката на замесник-кмета Владимир Темелков, оттеглена след намесата на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов и оставяща много въпроси без отговор. На този фон групите в Общинския съвет също търпят трансформации, а от „Независими за Пловдив“ поискаха извънредна..
Пет дни преди началото на новата учебна година – ще спазят ли пловдивските директори указанието на МОН да се започва учебния процес в по-късен час? За организацията на работа говорим с Гергана Аврамова , председател на пловдивската организация на Сдружението на директорите в системата на средното образование и директор на училище „Христо Г. Данов“..
Българският изследователски проект “PlantaSYST” е сред най-успешните европейски инициативи с принос за конкурентоспособна и интелигентна Европа. Гражданите вече могат да гласуват за номинирания български проект с “Награда на публиката” в престижния конкурс REGIOSTARS Awards 2025 Проектът PlantaSYST, в рамките на който в Пловдив бе..
Близо 1 400 нарушения бяха установени само в първите часове на контрола за средна скорост чрез тол камерите, който е в сила от 7 септември. От тази дата се промените в Закона здвижение по пътищата, за очакваните ефекти на който говорим с председателяна САБ Емил Панчев. По думите му вследствие на очакваните по- високи глоби в него..
95% от пожарите са свързани с човешка дейност и затова трябва да бъдем отговорни – заяви в интервю за Радио Пловдив старши комисар Васил Димов – директор на Районната Противопожарната служба. От началото на годината пловдивските огнеборци са гасили 2400 пожара, което е със 180 по-малко в сравнение с предходната година. Въпреки това при..