Икономическата комисия в парламента прие предложението на служебното правителство за облагане с 33% на свръхпечалбите на енергийните дружества и на тези, които произвеждат горива. Средствата се планира да отидат за енергийни помощи.
"Предложението на служебното правителство за облагане на свръхпечалбите на енергийните другества и производителите на горива специално за "Лукойл Нефтохим няма да има ефект, тъй като рафинерията работи на ишлеме, тоест тя няма да направи свръхпечалби", коментира за радио Пловдив Констанца Рангелова, която е старши анализатор в програмата „Енергетика и климат“ на Центъра за изследване на демокрацията.
По повод дерогацията, която България има за вноса на руски петрол, Консанца Рангелова отбеляза, че критиките срещу това изключение за страната ни са напълно основателни:
"Реално България не печели абсолютно нищо от това, печели единствено офисът на "Лукойл" в Швейцария и огромните печалби, които се правят от внасянето на по-евтин руски петрол, отиват изцяло там. Оттам нататък проблемът с износа на горива е, че ако забраним износа на тези горива, рискуваме да създадем или по скоро да насърчим нелегален износ, контрабандни практики и така нататък. Но така или иначе в случая България се превръща в един Троянски кон, чрез който Русия продължава да изнася големи количества петрол към Европа".
В свой коментар на проекта на служебното правителство икономистът Лъчезар Богданов предлага вместо печалбата на "Лукойл", да бъдат облагани количествата суров петров, които рафинерията внася за преработка.
Според Констанца Рангелова това би било допълнителна такса върху вноса.
"Въпросът е за какво ще бъдат използвани тези допълнителни средства. Ако те бъдат използвани да се субсидира консумацията на горива, то това ще бъдат само някакви стотинки отгоре на това, което вече се дава като субсидия и насърчава по-голямата консумация. Така че, ефектът върху цените на горивата ще бъде почти никакъв. Това, което може трайно да намали цените на горивата, е намаляване на потреблението".
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..