Заради поредната катастрофа между полицейски бус и друг микробус, превозващ мигранти, главният секретар на МВР Петър Тодоров и заместникът му подадоха оставки. Случаят е идентичен с този в Бургас от август, когато загинаха 2-ма униформени.
На раздяла обаче, двамата висши полицаи призоваха за драстични законови промени в борбата с нелегалната миграция, които да защитят действията на полицията и да завишат рязко наказанията за всички участници по веригата.
Защо се случва всичко това, защо гонката между полиция и трафиканти става ежедневие и доколко сме (без)силни пред засилващия се мигрантски натиск - коментираме с Тихомир Безлов, главен експерт в Центъра за изследване на демокрацията.
Големият проблем е външен и вътрешен. Външният е засилената миграция, която идва от Турция от миналата година. Турция вече видимо прави доста по-малки усилия да възпира мигрантите. От друга страна пък Сърбия прави също така малко за ограничаването им от България, като ги пропуска. От трета страна е вътрешната ситуация в страната - смята Тихомир Безлов.
"Многократно възникна проблемът със законодателството, както и с европейското сътрудничество в тази област. А у нас отново цари хаотична дискусия какво може да се направи и как да се направи. Ситуацията е много тягостна."
Днешните две оставки по върховете на МВР – професионалното ръководство – няма да решат проблема. Там изначално си има тежки проблеми, но и толкова загинали полицаи по веме на работа не сме имали. Това вече не може да е случайност. А проблемите също идват и от полицаи, които вземат решения на високи позиции, в цялата страна. Има изключително тежки други случаи, които дори рядко стигат до медиите.
Друг проблем се крие и в професионалното поведение на самите полицаи в ситуации на преследване.
Лошото е, че мигрантските инвазии поначало не фигурират като тежки пресктъпления, според нашите закони, което дава предпоставка те да се множат, но с все по-тежки крайни последици.
Трябват такива промени, които да формират у мигрантите усещането за „проблем“ при преминаването им през страни като България, категоричен е Тихомир Безлов.Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..