Заради поредната катастрофа между полицейски бус и друг микробус, превозващ мигранти, главният секретар на МВР Петър Тодоров и заместникът му подадоха оставки. Случаят е идентичен с този в Бургас от август, когато загинаха 2-ма униформени.
На раздяла обаче, двамата висши полицаи призоваха за драстични законови промени в борбата с нелегалната миграция, които да защитят действията на полицията и да завишат рязко наказанията за всички участници по веригата.
Защо се случва всичко това, защо гонката между полиция и трафиканти става ежедневие и доколко сме (без)силни пред засилващия се мигрантски натиск - коментираме с Тихомир Безлов, главен експерт в Центъра за изследване на демокрацията.
Големият проблем е външен и вътрешен. Външният е засилената миграция, която идва от Турция от миналата година. Турция вече видимо прави доста по-малки усилия да възпира мигрантите. От друга страна пък Сърбия прави също така малко за ограничаването им от България, като ги пропуска. От трета страна е вътрешната ситуация в страната - смята Тихомир Безлов.
"Многократно възникна проблемът със законодателството, както и с европейското сътрудничество в тази област. А у нас отново цари хаотична дискусия какво може да се направи и как да се направи. Ситуацията е много тягостна."
Днешните две оставки по върховете на МВР – професионалното ръководство – няма да решат проблема. Там изначално си има тежки проблеми, но и толкова загинали полицаи по веме на работа не сме имали. Това вече не може да е случайност. А проблемите също идват и от полицаи, които вземат решения на високи позиции, в цялата страна. Има изключително тежки други случаи, които дори рядко стигат до медиите.
Друг проблем се крие и в професионалното поведение на самите полицаи в ситуации на преследване.
Лошото е, че мигрантските инвазии поначало не фигурират като тежки пресктъпления, според нашите закони, което дава предпоставка те да се множат, но с все по-тежки крайни последици.
Трябват такива промени, които да формират у мигрантите усещането за „проблем“ при преминаването им през страни като България, категоричен е Тихомир Безлов.
Влизането ни в еврозоната как ще се отрази на имотния пазар коментира в програма "Ден след ден" Мирослав Язов, експерт по сделки с недвижими имоти. Според него в момента пазара е силно поляризиран, движен от спекулативни купувачи, които очакват покачване на цените, и крайни потребители, които срещат все по-големи затруднения при покупка. От..
След трагичната катастрофа на Околовръстното шосе на Пловдив търсим различни гледни точки за разширяването на този важен за града и региона път. Събеседник в следобедната програма на Радио Пловдив "Ден след ден" е зам.-областният управител и председател на Областната комисия по пътна безопасност Атанас Ташков. По думите му работата по..
54,1 процента от българите подкрепят увеличението на минималната работна заплата, 1/3 смятат, че тя трябва да е равна на заплатата за издръжка, която обаче все още не е достатъчно позната за голяма част от тях (39%). 86,1 на сто от хората посочват категорично, че полученият през тази година ръст на възнагражденията не е достатъчен. Това са част от..
Горските разсадници в Родопите са предвидили 22 506 иглолистни дръвчета за коледни елхи тази година. Това съобщи инж. Елин Лилов, заместник-директор на Южноцентралното държавно предприятие (ЮЦДП) в Смолян. Цените на коледните дръвчета варират между 3 и 90 лв., в зависимост от вида и размера им. От тях 11 515 са фиданки с коренова система, които..
Ще се решат или ще се задълбочат проблемите на Пловдив с масовия градски транспорт, след като града се сдоби с четвърти заместник-кмет по транспорт? Основен въпрос, след поредната рокада в кметския екип, при това – само за две години. Новият ресорен заместник-кмет е Николай Душков, а той сменя досегашния Александър Държиков. Решението изненада..