Той е категоричен, че целта на „φ1.618“ е да постави основни въпроси – накъде отиваме към общество, какви сме като хора, къде ни води това препускане и желанието ни да сме безсмъртни.
„Целта беше да направим един филм, който независимо, че е дистопия, че се развива в бъдещето, носи всички характеристики на обществото, в което живеем. Защото по този начин хората могат да идентифицират ситуацията, в която сме днес и тази, в която ще бъдем утре. По-точно надявам се да не бъдем в тази ситуация. Но там имаме всички представители на нашето общество – имаме си череп, имаме си търговец на сол, имаме контрабандист, имаме представители на олигархията, имаме представители на тоталитарната държава, които се стремят да управляват всичко и носят видими белези на комунизъм“, разказа Теодор Ушев.
Всяка война и апокалипсис носят елементи на тоталитаризъм
Световноизвестният режисьор подчерта, че елементите на социалистическия строй, са включени във „φ1.618“, защото всяко разрушение, всеки апокалипсис, носи след себе си елементи на тоталитаризъм.
„Всяка война е започната и носи със себе си тоталитарната държава. Войната и всичко това, което се случва, то винаги е свързано с една идеология, която в началото е била маскирана. Характерното за всеки диктатор е това, че в началото се появява кълнейки се в любовта и в добруването. И след това се оказва, че той иска да унищожи щастието, като състояние на обществото“, обясни Ушев.
Режисьорът не скри, че с „φ1.618“ провокира обществото.
„Харесва ми илюзията, че един луд човек, един пубер, може да направи така, че да взриви цял един един строй и цяла една тоталитарна система - чрез една тенджера под налягане. Да кажем така – представете си, че аз съм този луд, който носи тенджерата под налягане. Абсолютно всичко, което правя, е провокация – от началото докрай. Ако не е предизвикателство, аз не го правя“, каза още режисьорът.
Теодор Ушев ще гостува следващата седмица в „Добро утро, ден!“ и ще говори за политическата ситуация днес в България, за новите филми, включително и за анимирана опера, а също и за предателствата и ироничния поглед към света.
В първия ден на годината православната църква почита паметта на Свети Василий Велики. В негова чест в храмовете се отслужва съставената от него Василиева литургия. Имен ден имат близо 116 000 българи, носещи имената Васил, Василена, Василка, Веселин, Веселина, Весела и др. Свети Василий Велики е бил начетен и блестящ богослов, строг аскет, неуморен и..
В предаването за книги на Радио Пловдив на 28. 12. 2024г. бяха представени следните заглавия: Рубрика „Напълно непознати“ Исак Бабел. Конармия. 158 стр., ок. 3А, Нике, 2024. Дж. Г. Форел. Сингапурска хватка. 720 стр., ок. 8А, Кръг, 2024. Джеф Шенкър. Саботаж. 344 стр., ок. 5А, Колибри, 2024. Данийл Силва. Смърт..
Продължават празничните събития, организирани от община Пловдив в почивните дни. Днес, 28 декември, на откритата сцена на площад „Стефан Стамболов“ в 18:00 ч. започва концертът на Disco Fever Live Band - формация, съставена от изявени и обичани пловдивски музиканти. Това са: Светлина Христова – вокали, Александра Иванова – вокали, Цветан Карабов..
Когато вкупом констатираме, че залежите от смисъл изчезват, че липсва конкуренция на духа и както казва един умен мъж - тъга с антибиотик не можеш да излекуваш... На 28 декември "Срещи"- те поглеждат към годината 2025- та! Поглеждат с геополитика Тома Томов, финансиста Светозар Гледачев и философа проф. Георги Каприев. А "Срещите" ви..
В предаването за книги на Радио Пловдив на 21. 12. 202г. бяха представени следните заглавия: Рубрика „Напълно непознати“ Джон Милтън. Възвърнатият рай. 130 стр., тв.к. ок.5А, Лист, 2024. Алфред Тенисън. Инок Ардан. 94 стр., тв. к. ок. 5А, Лист, 2024. Луиджи Пирандело. Самотният човек. Новели. 214 стр., 3А, Фама 1, 2024...