Малките превозвачи в България се събират днес в Пловдив, за да обсъдят специфични проблеми в сектора за превоз на товари. Събитието е по инициатива на новоучреденото сдружение „Аз имам камион", което обхваща голяма част от транспортните фирми - тези с до пет камиона, съобщиха от сдружението.
„Проблемите на малките превозвачи са много специфични, защото голяма част от тях се грижат за своите семейства. В тези фирми работят почти всички членове на едно семейство и това до голяма степен ги прави изключително уязвими на промени", заяви Владимир Майсторов, председател на Управителния съвет на сдружението.
Той посочи, че сдружението на малките превозвачи съществува от 4 години, около 70 фирми членуват в него, но непрекъснато набират нови членове.
По думите му, държавата вижда големите транспортни фирми, вижда, че печелят. "Истината е, че секторът ни има нужда от помощ. 12 000 малки фирми изнемогват, за разлика от други европейски държави България не включи своите малки транспортни фирми в Плана за възстановяване и устойчивост. Може би най-големият ни проблем е, че ни причисляват към големите, които печелят, но при нас не е така", посочи Майсторов.
Той подчерта, че през последните няколко години се забелязва тенденция за окрупняване на бизнеси, което оказва пряк негативен ефект върху малките предприятия, които работят честно, плащат своите данъци, но сякаш остават нечути както от своите колеги, така и от държавата.
Владимир Майсторов допълни, че днешната дата, макар и почивен ден, не е избрана случайно. "През останалото време хората са по камионите, защото 90 % те са шофьори. Те са все по пътищата, защото спрат ли работа, нямат пари за лизинги, осигуровки и т.н. Един камион изхранва няколко човека", обясни той.
По голямата тема за ТОЛ такси, председателят на сдруженито на малките превозвачи посочи, че на годишна такса плащат 10 пъти повече, но не виждат за какво. "Пътищата не са добри, услугата не е добра и затова не трябва да се повишават с 50 % таксите. В новата ТОЛ система вкарват и селски пътища между нивите, защо? В България няма добри пътища, висим по опашки, затова няма основание да плащаме повече", смята Владимир Майсторов.
Той допълни, че се събират да излязат с позиция или да решат, ако не не вземат мерки, дали ще протестират.
Цялото интервю на Живка Танчева с Владимир Майсторов е в прикачения файл.
Днес (5 ноември) временно ще бъде ограничено движението от 99-и километър до километър 100 на АМ "Тракия" край Цалапица. Това съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). В този участък до 18:00 ч. ще се подменят ограничителни системи в средната разделителна ивица и трафикът в изпреварващите ленти в посока Бургас и София поетапно ще..
Земетресение с магнитуд от 4,7 по скалата на Рихтер е било регистрирано преди малко в района на град Ксанти, Северна Гърция , съобщи Евро-средиземноморският сеизмологичен център. Трусът е станал в 9:16 ч. българско време. Епицентърът му е бил на 12 км западно от Ксанти и на 110 км южно от Пловдив. Земетресението е бил усетено в много..
Асеновград и днес остава без вода в кварталите „Изток“, „Запад“ и Централната част на града. Причина за безводието е нова авария на н а порен водопровод на ул. „Орфей“ – съобщават от ВиК. От ведомството уточняват, че по аварията се работи, но няма прогноза кога ще се пусне водата. Това е четвърта авария в града за 24 часа. Припомням, че..
Община Марица стартира кампания за всички ученици заедно с международния експерт по киберсигурност и киберпревенция проф. д.н. Илин Савов. Инициативата се организира по идея на кмета на общината Димитър Иванов и Местната комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетни и непълнолетни. Целта е да изгради у младите хора осъзнатост,..
На Централния площад започна изграждането на Айс парк - Пловдив. Атракционът е разположен на площ от 5 350 кв. м, от които 3 000 кв. м са ледено поле, включващо голяма основна пързалка и ледени алеи. Техниката пристига от Австрия с 20 камиона. Разтоварването и подготвителните работи ще отнемат 5 дни, след което ще стартират същинското..