Той добави още, че е възможно противниците за членство в зоната освен да търсят политически ефекти за събиране на подкрепа, да целят и премахване на валутния борд.
„Има предизвикателства, но същите съществуват и като сме във валутния борд, защото трябва да се движим по-бързо. И в двата случая доходите ще растат, цените ще се изравняват. Разликата е, че без еврото няма да имаме възможността да ползваме защитата, която ни дава Европейската централна банка.
Не е вярно, че с приемането на еврото ще има по-висока инфлация. Външната инфлация ще е същата“, коментира Дацов. Той припомни, че още от 2000 година лева функционира като евро, тъй като валутата ни е вързана с европейската.
По думите му, ако не ни спъне липсата на работещ парламент и това, че в последните си дни 48-то НС не прие някои от законите, които бяха договорени да бъдат налични, то до средата на годината България ще чуе новината, че от 2024 г. ще е член на еврозоната.
Идеята за отлагане с 20 години на приемането ни в еврозоната Дацов определи като пропиляно време.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..