За пореден проект в Пловдив говорим в програма "Ден след ден" - въвеждането на електронната система за таксуване в градския транспорт и за паркиране. Повече от интервюто с представителя на фирмата "Тикси", спечелила обществената поръчка Николай Недялков. Тяхната оферта към общината е на стойност 9,5 млн. лева (без ДДС), при предвидена от администрацията сума от близо 12 млн. лв. (без ДДС).
Николай Недялков, собственик и изпълнителен директор на фирма "Тикси" каза: "По отношение на "Индра" сме стиковали нещата и целта ни е да преизползваме част от тяхното оборудване. Пловдив е голям град и доста сложни изисквания са поставени в изпълнението. Нещата, които се изискват от нас са много и трябва да съчетаем таксуване и паркиране."
"Ние в България сме работили по не един проект и сме длъжни да участваме в този проект, въпреки че бюджетът не е голям и е на предела на възможностите. Голяма част от оборудването ще се преизползва", съобщи Недялков. Според него големите апарати, които са поставени по спирките и не са влизали в експлоатация и не са сертифицирани за работа с банкови карти - за тях ще им бъде направен обстоен анализ. "Ако се наложи ще направим смяна на софтуера, ще положим усилия в тази насока. Ако не може технологично, ще търсим варианти, но съм оптимист и смятам, че няма да има проблеми с тези апарати", подчерта още експертът.
Време за въвеждане: В рамките на един месец, след като бъдем поканени можем да започнем с работата по въвеждането на системата за таксуване, имаме доста сериозна подготовка. Това което е важно е, че се търси готово решение, до три месеца трябва да сме приключили с анализите, а до 6 месеца са готови и всички системи.
"Сроковете на общината са много кратки", заяви Недялков. Той подчерта, че системата ще позволява надграждане, като ще има работещ уеб портал на общината, също ще се заплаща чрез кредитни карти, мобилно зареждане и т. н. "Ще се намали трафикът в централните части на Пловдив", смята още експертът.
От "Тикси" обещават, че имат възможност да направят комбинирани билети, както и времеви (за час или два) и интегрирани билети (между паркиране и автобус).
"Този проект ще се изплаща пет години, общината ще заплаща на равни месечни вноски", посочи още Недялков. По думите му това е сериозен ангажимент с ясни правила и осигурен контрол. "Системата на "Тикси" ще бъде съобразена с изискванията на превозвачите, които ще имат забележки към системата, смятам, че диалог с тях ще е правилното решение", посочи още собственикът на формата, която ще изгражда системата за таксуване.
"Правата за карти с намаление са регламентирани в закон, има определени компенсации и те се запазват, като се прави по-лесен достъп до тях", подчерта още Недялков. По думите му ще има преди всичко карти на електронен носител и по-малка част на хартия.
Платеното паркиране: Освен регламентираното СМС паркиране, ще има интеграция на паркингите в Пловдив. Ще има мобилно приложение през което да се плати, както и пакетни услуги. Хората по-лесно да виждат къде може да се паркира, и да си закупят платено паркиране по-достъпно. Целта е паркирането е да се модернизира и да стане по-ефективно.
Очакава се на предстоящата сесия на Общинския съвет в понеделник да бъде гласувано предложението на групата на „Продължаваме промяната – Демократична България“, което цели да въведе ред в ползването на електрическите тротинетки в Пловдив. Проектът за наредба беше публикуван за обществено обсъждане още юни. Пет години след като държавата..
За девета поредна година националният туристически поход „Последният път на Хаджи Димитър“ ще премине по стъпките на войводата и ще пресъздаде последните дни от живота му. Инициативата е посветена на 157 години от смъртта на революционера и загиналите за българската свобода. Тридневеният поход започва от днес с маршрут от връх Бузлуджа през..
В Блъгария липсва превенция, както и адеватна техника за гасене на пожари, казав предаването "Точно днес" доц. Момчил Панайотов. Той е преподавател по “Дендрология” в Лесотехническия университет, занимава се активно с проучвания на планински гори и е един от авторите на “Оценка на риска от стихийни пожари в България”, изготвен по поръчка на..
В международния ден за борба с трафик на хора говорим за проблема и неговите измерения. Националната телефонна линия за борба с трафика на хора отчита увеличение на сигналите за незаконна миграция. Тревожен е и ръстът на случаите, свързани с непълнолетни. Според Диана Китова, мениджър на Националната телефонна линия за борба с трафика на хора,..
Общественици, юристи, психолози, икономисти и инженери обединиха усилия в помощ на хора, изпаднали в беда. Това, което ги обединява е създаденият от тях Кризисен център в район Северен. Помощ в него могат да потърсят хора, които имат нужда от финансова или правна консултация, но също така и от психологическа подкрепа. Инициатор за..