Самата тя посочва, че по-големият риск е при гласуването с машини, "защото там контролът е почти невъзможен".
"Истинският проблем е крайният контрол, как ни убеждават институциите, че ние наистина получаваме това, което сме гласували. Моето притеснение е, че в момета никой не е в състояние да ни гарантира нито истинския резултат от машинния вот, нито истинския резултат от хартиения. Единият изисква задълбочени IT умения, а другият много сериозен контрол в РИК-овете при преброяването".
Демократичният процес е поставен под въпрос още преди две - три години. С хартиената бюлетина знаехме, че има проблем с броенето и отчитането, но знаехме и че тези отклонения не променят представителството в парламента. При машината контролът е напълно изпуснат, защото там не можем да разберем какво ни липсва, тъй като няма възможност за граждански контрол върху това как се влияе върху нея.
Единственият източник на контрол е в масовото гласуване, защото каквито и грешки да стават при единия или другия вот, при голям масив данни те няма да са така съществени.
Ние никога няма да сме доволни от политиците, но е важно хората да разберат, че нещата се случват въпреки и в резултат на тяхното неволство, посочи анализаторът.
Според нея всяка партия в тази кампания ще си говори за своето - БСП за социална политика, ПП и ДБ за съдебна реформа, ГЕРБ ще се опитва да бъде по- разнопосочен и затова няма да се получи даже дебат в кампанията.
В същото време ще се говори за войната в Украйна, за еврото и т.н по външнополитическите приоритети. Това са теми, които както обединяват, така и разделят хората. И ако политическите партии успеят да убедят обществото в значимото и къде е България в тази картина, то след това могат и да намерят допирателни помежду си. Ако не успеят, и това няма да е основа за сближаване.
Цялото интервю с проф. Антоанета Христова можете да чуете в прикачения звуков файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..