Изложба на Севдалина Кочевска и Петър Кочевски се открива на 2 март в Градската художествена галерия на Главната в Пловдив (ул. „Княз Александър I“ №15).
Експозицията двамата автори са нарекли „Героят“, като са поканили за участие и колегата си Емил Миразчиев.
Петър Кочевски се представя с класическа маслена живопис, наситена с експресивни образи. Севдалина експериментира основно с видеото, а работата на Емил Миразчиев е също видео прожекция, отразяваща поставянето и махането на инсталацията на Севда с 400-те „сребърни чувала“, издигнати над зида на Римския стадион миналата есен.
През 2021 г. изложбата на Петър и Севдалина Кочевски носеше заглавието „Без герои“, но сега установяваме, че се е появила „героизация“ в тематиката на работата им.
„Преди 2 години беше в разгара на пандемията, в който липсваха герои... Сега нещата са вече по-различни... Дори заради войната в Украйна и земетресенията в Турция имаме огромна нужда от герои“ – споделя Севдалина Кочевска.
„Търся някаква провокация към зрителя. Маслената живопис е класическа, но образите не. Целта ми е това да не е само една картина за стена, а някакво по-различно отношение към изкуството въобще“ – обяснява Петър Кочевски.
На 6 октомври, от 18.00 часа , в Регионален природонаучен музей – Пловдив , ще се състои представянето на фотографския албум „Sub Specie Lucis” или „ От гледна точка на светлината“ на писателката, журналистка и фотограф Зорница Гъркова /Гръмкова/. Тя е автор на сборниците с разкази „Пътят на мравките“ и „Те никога не казват“,..
Академичен фестивал „SOLI DEO GLORIA“ („Слава на Бога“), който е посветен на 340-ата годишнина от рождението на Й. С. Бах (1685 – 1750) се провежда през октомври в АМТИИ в Пловдив. Прояватa е продължение и надграждане на Международния конкурс „Йохан Себастиан Бах - „Sоli deo gloria“. Събитието се осъществява от факултет „Музикална..
Тази събота "Срещите" ви предлагат размисли върху изреченото през 1933 г от Николай Рьорих "Последната война сред хората ще бъде за истината". И забележете, тя ще бъде насочена срещу собственото ни невежество, агресия и раздразнение. На мен ми е трудно да се съглася с това твърдение, затова попитах проф. Дамян Попхристов, Илия Кожухаров, Мирослава..
Когато през 1895 година полякинята Мария Складовска се жени за французина Пиер Кюри, тя не само добавя фамилията му към своята, но вече има до себе си прекрасен съпруг, приятел и учен, с който може да дели и житейски, и научни радости и неволи. По онова време всички подозират, че на тази жена и предстоят велики дела, но никой все още не знае какви..
Празничният есенен брой №41 на Нула32 със заглавие „Работа като работа“ е вече факт. В него списанието коментира само себе си: занаята, съмненията, упорството да продължава да излиза без прекъсване вече цяла декада. В броя участват редовни автори и визуални артисти, с които редакцията си сътрудничи през годините, приятели и колеги от други..