Според Владимир Вълев обаче работата на граничарите може да бъде подобрена с подновяване на материално-техническото състояние на структурата. Той отбеляза още, че те имат нужда от високо проходими автомобили, от съвременни средства за съобщения и наблюдение.
„Те никога няма да бъдат достатъчни, защото обслужването на една толкова дълга граница (136 километра) отнема голям кадрови и технически ресурс. Знаете, че на българо-турската граница се изгради една ограда, която страда от множество дефекти. Има необходимост и от пътища“, добави още Вълев.
Мигрантите през последните години са предимно от Сирия, Афганистан, но има и от африкански страни. Основният канал за придвижването им в България е АМ „Тракия“. Прокурор Вълев е категоричен, че наказанията за каналджийство трябва да бъдат завишени, за да може да има една по-добра превенция.
„Няма как да не отчетем и че закриването на специализираната прокуратура позволи развитие на организирани престъпни групи, което беше в един намален размер в изминалите години“, каза Вълев.
Предизвикателствата пред България и Европа на фона на засиления мигрантски натиск са сходни, като първото е свързано със законодателство, отбеляза Вълев. Според законодателството всеки, който премине границата има право, ако желае, да кандидатства за статут на бежанец или хуманитарен статут. Това означава да подаде документи до председателя на Държавна агенция за бежанците, да бъде настанен в страната, докато компетентните органи не се произнесат по молбата му. Едва след това следва съдебен контрол.
„Големият обем мигранти съвсем естествено затормозява дейността на административните органи. Към момента в България този натиск не се усеща, но по отношение на Италия проблемът е съществен.
През последните 5 години Фронтекс осъществява действия по спасяване на лица, които се придвижват по Средиземно море с негодни плавателни съдове. Спасени са 350 000 мигранти. Това са лица, които са платили определена сума, за да бъдат докарани до Италия, Испания, Гърция и са ги зарязали по пътя с риск да се удавят“, обясни Вълев.
Като положителна тенденция в процеса с преодоляване на засиления мигрантски натиск прокурорът отбеляза, че Фронтекс е успял в кратък период от време значително да увеличи правомощията си.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..