По думите й, жените в тези групи се изявяват като лидери на мнение, независимо дали една пред друга, като препоръчват напр. стоки или услуги за бита, но и като правещи предценка за по-важните избори в семейството. Това са потвърдили и маркетинговите стратегии на компаниите, предлагащи стоки и услуги на жените, независимо от факта, че много стоките, които са таргетирани като "мъжки", се маркетират към жените, тъй като те вземат решенията за покупка.
В някои от групите - обект на изследването се прокрадва темата за 8-ми март, за правата, насилието, а в други - те са основна тема за разговор.
"В моето изследване направих паралел между реакциите по темата за Истанбулската конвенция, станала известна у нас като "Конвенция за третия пол", а все пак тя е насочена към превенция и мерки срещи насилието над жени. Изместването на фокуса от тази тема за мен беше достатъчно показателно, че по нея има още какво да се направи".
Д-р Александрова подчерта, като контрапункт на статистиката изнесена от КНСБ, че жените у нас получават 15% по-ниско заплащане от мъжете, че един от най-големите проценти на участие на жени в ръководни позиции в държавите-членки в ЕС, е именно в България.
Тя бе категорична, че разговорът за правата на жените днес, ще бъде винаги актуален, тъй като се изпада в двете крайности - от пълно онеправдаване и незачитане до прекомерна еманципация.
"Жените са двигател на баланса и спокойствието в обществото и когато те са добре, обществото ще бъде здраво. Затова моето послание по темата е насочено към този баланс, да не изпадаме в крайности, да ценим това, че сме жени дотам, че да бъдем женствени и че сме пълноценни във всичките си социални роли".
Интервюто е в звуковия файл.
Тази седмица слушаме истории, разказани от журналиста от БНТ Пловдив Димитър Димитров. Репортер, който се чувства еднакво сигурен когато отразява инциденти, протести, избори, военни и исторически събития, но и когато говори с рибари и ловци, които го покоряват с колорит и автентичност. Идва от Велико Търново и остава в Пловдив, реализирал своето..
Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..