Ръст от 15% на загиналите при катастрофи у нас, заради некачествени пътища, се наблюдава на годишна база. За това алармира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност и добави, че би било добре да се вземат проби от пътните артерии в Пловдив и да се провери качеството им.
От началото на тази година пътните произшествия, завършили с фатален край са 60. Това е и една от причините от Института да организират публична дискусия по темата с експерти в рамките на Мисия Безопасни пътища.
Според Богдан Милчев служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков саботира проверките за некачественото строителство. Той и екипът му вземат проби от пътища, чиито ремонт е приключил преди 7 – 8 години, но не се вземат проби от пътни отсечки, ремонтирани през 2019-та или 2020-та година.
Междувременно настоящият служебен министър Иван Шишков вчера е оттеглил съгласието си за участие в дискусията и то не директно, а чрез писмо до БТА, обясни Богдан Милчев.
Чрез Радио Пловдив той отправи към министър Иван Шишков въпроси, които не може да му зададе заради отсъствието му от днешната дискусия: „Защо г-н Шишков, разрешихте използването на тунела Витиня след ремонта преди да бъде бъде назначена комисия, която да приеме извършените строителни дейности? Това е престъпление. Защо разплатихте стотици милиони левове за извършени дейности на фирмите на Велико Желев без да извършите нито една проверка?“.
Милчев добави, че са настоявали да бъдат взети проби от АМ „Тракия“ в ремонтирания след пътен инцидент участък от Чирпан до Стара Загора, както и от Лот 1 на магистрала „Хемус“.
По думите му състоянието на АМ „Тракия“ е по-добро от това на АМ „Марца“, по която скоростта трябвало да бъде ограничена до 90 км/ч.
„Има места, където не е магистрала, състояние на АМ „Марица“ е такова, че ако шофираш с над 90 км/ч, то рискуваш да изхвърчиш от пътното платно. Кат цяло по българските магистрали скоростта трябва да бъде ограничена, тъй като те са по-скоро скоростни пътища. В отсечката Пловдив – Бургас спокойно може да се шофира със 120 км/ч. Не може България да е с най-високата разрешена скорост и най-лошите пътища.
Ще бъде много интересно, ако вземем проба от пътищата вътре в самата община Пловдив, тъй като ние виждаме, че там текат интересни политически процеси и има противопоставяне в самия град. Пловдив е най-бързо развиващият се град в България и той се нуждае от повече прозрачност“, коментира Милчев.
Интервюто на Яница Марова с Богдан Милчев е в звуковия файл.
Очакваната забрана за използването на мобилни телефони в училищата е стъпка в правилната посока, защото прекомерната употреба на устройствата вече променя поведението на децата – смята депутатът от „Продължаваме промяната – Демократична България“ д-р Александър Симидчиев. Той коментира темата във връзка с приетите на второ четене промени в Закона..
Потребителите, които имат само сградна инсталация, но не ползват парно и топла вода, заплащат енергията на съседите си, това заяви днес адвокат Андреан Славчев. Той е защитник на пловдивчанина Благой Порязов, срещу когото ЕВН-Топлофикация води от години над 20 дела за неплатена такса сградна инсталация и заради, чийто случай се стигна до..
След въвеждането на мярката за средна скорост данните показват тревожен факт – броят на пострадалите при катастрофи се е увеличил с 15%. Вместо очакваното намаляване на жертвите, ефектът е обратен. Правителството обяви пътната безопасност за свой приоритет и направи промени в Закона за движение по пътищата, като прогнозираше 20% намаляване на..
“Науката е много повече начин на мислене отколкото натрупано знание.” — Карл Сейгън. Този цитат ще видите началото на един архив , който събира 14 седмици от моята работа по темата за еврото. Започнах тази кампания не за да давам готови отговори, а за да споделям начина на мислене на един икономист, когато обществото е на ръба между..
Няколко ключови приоритета обединиха участниците по време на VII-ия Национален конгрес на Българския лекарски съюз ( БЛС) с международно участие „Политики в здравеопазването“. Според з ам.-председателя на БЛС д-р Иван Маджаров з адачата на Съсловната организация е да отстоява професионални и устойчиви решения, дори когато те не срещат автоматична..