По думите му, данък "свръхпечалба" е изключително зле замислен, тъй като обхваща всички юридически лица, независимо дали те са били обект на някаква форма на компенсация от държавата, следствие на пандемията или на енергийната криза. Недомислица е и фактът, че от уравнението се изключва 2022 година, т.е. много малко компании няма да генерират т.н. свръхпечалба, след като за база се взимат 2018, 2019, 2020 и 2021 г.
"Очевидно се въвежда тезата, че социалните програми в бюджета не могат да бъдат отменени от нито една политическа власт и са некърними. Финансирането им ще става оттук нататък на всяка цена, включително и с удар по реалната икономика. А в условия на банкова криза и тежка финансова обстановка да се планира въвеждане на данък "свръхпечалба"върху финансови институции, вкл. и в България, е абсолютно недомислено и няма логическо обяснение".
Кръстев подчерта, че темата за инфлацията е изключително важна, но с мерки, които целят форма на информираност, не може да се стигне до понижаване на цените. Електронната платформа не представлява кой знае какъв позитив за потребителите, а е имитация на дейност, създаваща впечатление, че държавата се бори срещу високите цени. "Държавата в своите правомощия би могла да се бори с незаконните практики, които включват монополно положение или картелни споразумения".
Държавата трябва да създава добри условия за бизнес, с които да се повишава конкуренцията и оттам да дойде търсеното понижение на цените. Това обаче трудно ще се случи на този етап.
Като аргумент, Кръстев посочи факта, че политиците нямат намерение да спрат социалните програми, които са проинфлационни, нито това ще направят централните банки на Запад.
За малките фирми не мисли никой, след като се планира облагането им с данък "свръхпечалба". Ако се води политика с цел стимулиране на предприемачеството и на малките и средни фирми, които са гръбнакът на българската икономика и са значителна нейна част, трябва да се мисли за тяхното стимулиране с ниска данънчна и административна тежест.
"Държавата не помага на малкия и среден бизнес, а планира да му пречи все повече".
В момента няма логика да се фаворизира определен сектор от икономиката, за сметка на друг. Още повече, че държавата се е оказала некоректен платец по доста проекти, свързани с ж.п. и инфраструктурата, които нанасят щети на икономиката. Ако държавата желае да има по-ниска данъчна тежест за бизнеса, трябва да се направи анализ и икономиката ни да функционира с обща ставка от 18%.
Интервюто - звуковия файл:
С промени в Кодекса за застраховане система "бонус-малус" за задължителната застраховка "Гражданска отговорност“ бе приета от НС. Принципът представлява финансов стимул за изрядните водачи и съответно финансово наказание за онези, които причиняват пътни инциденти. Ще плащат ли наистина добрите шофьори по-малко и какъв ще е ефекта – темата в..
Добивите от пшеница и ечемик тази година са по-добри, но ниските цените на световните стокови борси вкарват нашите зърнопроизводители в загуба. Това обяви в интервю за Радио Пловдив Людмил Работов – председател на Съюза на зърнопроизводителите в Пловдив. Добивът от пшеница тази година е от 400-500 кг от декар. Цената е 330 лв. за..
Министерството на здравеопазването чрез регионалните здравни инспекции провежда информационна кампания по повод Световния ден за борба с хепатита – 28 юли. Тази година мотото, избрано от Световната здравна организация е „Да го разбием! Запознай се с фактите. Тествай се!“. Целта е повишаване на обществената информираност за рисковете от..
Ситуацията с шарката по овце и кози в Пловдивско се усложни. Освен унищожени животни в 42 от 65 огнища, мерките на БАБХ вече вкючват и забрана за изкупуване на мляко от фермите на областта. За заразата, икономическия ефект и управленските решения разговаряме с професора от Аграрния университет Дойчо Димов, който е и председател на Сдружение за..
Помним протестите на строителния бранш отпреди няколко месеца срещу намерението на община Пловдив да вдигне с повече от 100% таксите за издаване на строително разрешение. Те спряха след като предприемачът Илиян филипов поиска и получи посредничеството на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов. Компромисът, който да удовлетвори двете страни бе таксите да се..