Повече от 3000 деца и подрастващи ще имат възможност да изхвърлят своите опаковки разделно. Благодарение на участието, и доброто си представяне, в кампанията „Ден на рециклирането“, осем учебни заведения получиха награди - Шишеяди и кошчета за разделно събиране, които поставиха на територията на учебните си бази.
Над 100 учебни заведения се включиха в кампанията, координирана от сдружение „BG Бъди активен“, като организираха различни еко занимания като почиствания, работилници, активни игри #безотпадъци, модни ревюта и арт дейности от преизползване на отпадъчни материали и други. Всички участващи училища и детски градини организираха разделно събиране на пластмасови бутилки, като в рамките на 1 месец те събраха над 5 800 кг. Инициативата запознава учениците с нуждата от опазване на околната среда и поставя основите на тяхното отговорно поведение. Всички участващи учебни заведения получиха сертификат “Герои на рециклирането”.
“Стремим се да насочим вниманието на цялата училищна общност, която включва учители, ученици и техните семейства, към ползите от рециклирането”, казват координаторите на кампанията, като те ще продължат да споделят към учебните заведения различни ресурси, помощни материали и отворени покани за включване в различни кампании, и събития свързани със зелено образование.
Този понеделник, стартира и седмицата на физическата активност и спорта MOVE Week. Между 22 до 28 май, част от най-голямото ежегодно събитие популяризиращо различни видове физическа активност ще станат градове, асоциации, компании и спортни клубове от цялата страна. Всички те ще спортуват на чисто със Спорт #БезОтпадъци. MOVE Week е европейска инициатива, която се провежда в повече от 30 страни и привлича над 1 милион участници всяка година.
„Със събитията от MOVE Week отправяме две послания - да открием своето движение и да опитваме нови активни занимания и спорт, и едновременно с това да помислим каква отговорност носим освен към себе си и към средата около нас. Спорт #БезОтпадъци е страхотна възможност да използваме езика на спорта, като средство за опазване на природата и градската среда по-чисти”, казва Ласка Ненова от „BG Бъди активен“.
Пловдив е първият град станал част от кампанията “Искам да съм полезен…Рециклирай ме!” и като такъв продължава да прави стъпки в правилната посока към така мечтания от всички ни “Град #БезОтпадъци”. Към момента в кампанията за повишаване нивата на разделно събиране и рециклиране са въвлечени над 50 населени места, а всичко това се случва благодарение на сдружение „BG Бъди активен“ и дейностите им в посока обединени усилия за създаване на споделена отговорност към средатата около нас.
Като част от едноименната кампания, сдружението координира и поставянето на контейнер за рециклиране на дрехи и обувки, който се намира в район “Южен“, до бившия обувен завод „Флавия“.
В контейнерите, обозначени с надпис „Дрехи и обувки“, могат да се поставят дрехи, обувки, чанти, колани и домашен текстил. Върху тях са написани инструкции за използването им и номер за връзка при необходимост от допълнителна информация. Задължително е дрехите да са чисти и да бъдат поставени в торба, за да бъдат запазени при транспортирането им. Събраните дрехи се сортират и дезинфекцират, и според своето състояние намират последваща реализация. По-голямата част от годните за употреба дрехи, събрани в България, отиват в страни с по-нисък стандарт на живот. Основната цел е всяка дреха да намери собственик, който има нужда точно от нея и би я носил, удължавайки жизнения ѝ цикъл.
Според проучване, потреблението на дрехи е нараснало с 400% през последните 20 години, а т.нар. “бърза мода” е на четвърто място по отрицателно въздействие върху околната среда. Данните сочат, че шест милиона тона текстилни продукти се изхвърлят всяка година в Европа и по-малко от 1% се използват повторно. Разделното събиране на непотребните текстилни продукти е единственият начин те да получат втори живот – отново като дрехи или рециклирани в други продукти. Намаляване на количеството текстил на сметищата чрез удължаването на живота на дрехите (броят на носенето на една дреха се удвои) и увеличаване мащаба на рециклиране, може да намали въглеродните, водните и отпадъчните отпечатъци.
Футболното училище на Ботев (Пловдив) бе дадено за пример в новата програма на Европейската футболна централа (УЕФА) - "Take care". Програмата е насочена към ангажиране на спортни организации, треньори, родители и общности в подкрепа на децата за справяне с ключови съвременни предизвикателства – от липса на физическа активност и нездравословни навици,..
Цветелина Петрова остава в отбора на женския волейболен шампион Марица (Пловдив) и през новия сезон. 17-годишната състезателка, продукт на школата на "жълто-сините", има спечелен златен дубъл с женския отбор през изминалия сезон, като бе част от състава, който постигна историческо преминаване на груповата фаза на най-силния европейски клубен..
Отложената среща на Спартак (Пловдив) с Левски (Карлово) от XII кръг на Трeта лига - Югоизточна група ще се изиграе на 22 октомври (сряда) от 16:00 часа. Така Спартак ще има две поредни гостувания – в Карлово и Съединение, след домакинството срещу Марица (Милево). Но преди тези предизвикателства ни очаква битка за Купата на България. В неделя..
Ръководството на Ботев Пловдив излезе с официална позиция след твърдения на господин Стефанов, че "емисари на Ботев" са били в София и са искали от играчи на Славия да продадат мача между двата отбора. От клуба категорично отрекоха подобни действия: "Никога, при никакви обстоятелства и в никакви форми, ръководството или представители на клуба не са..
Президентът на Славия Венцеслав Стефанов направи крайно скандално изявление за опит за уреждане на мач с участието на Ботев (Пловдив). "Емисари на Ботев (Пловдив), близки до техния собственик, са дошли и са искали от футболисти на Славия да продадат мача. Не по телефона, в София са дошли, един футболист ми докладва преди малко", заяви пред Sportal.bg..