Марин Божков обобщи три проблема на съдебната ни система.
Първият е нерефармираната, военизирана прокуратура, създадена по съветски модел, в която висшестоящият прокурор може да изземе от по- нискитите нива и дори еднолично да го реши. Единствената воля, която прокурорът може да прояви е да угажда на на своя началник.
Вторият недостатък са политическите квоти във ВСС. Той е така доминиран от тях, че на практика членовете му гласуват не по собствената си магистратска воля, а по волята на политическите сили, които са ги излъчили.
Като следствие от първите два е третият недостатък - в кариерното израстване предимство се дава не на компетентните и смелите, а на онези, които угаждат на началниците си.
Това доведе до логичен завършък с последните клоунски изяви на прокурора Иван Гешев, която показва, че той не може да изпълнява този пост, както и че не може да заема каквото е и да е обществена длъжност, посочи Божков. Според него ситуацията е - корабът потъва, капитанът слуша гласове и се държи налудно.
По думите му поведението на ВСС показва, че те се опитват да минимизират щетите.
А всичко това може да се промени само с дълбока реформа на съдебната система, да се премахнат квотите в ВСС и да се даде възможност за кариерно израстване на кадърните магистрати. Парламентът няма роля в избора на членове на ВСС, нито има място за квоти на съдии и прокурори. Реформата може да се осъществи само през промяна в Конституцията и създаване на нов модел на съдебната власт, до което има дълъг и мъчителен път.
Всичко, което се случва у нас изглежда се лучва под външен натиск, каза още Марин Божков. С такова правосъдие България не може да влезе в Шенген и западните ни партняорири недвусмислено ни го напомнят. Но има и сили на изток от нас, които искат да продължи беззаконението и да се насажда хаос.
Според Марин Божков ролята на коалицията за конституционни промени няма да е лесна, но тези хора не бива да изпадат в положените да побеждават беззаконието с беззаконие.
Цялото интервю е в прикачения звоков файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..