"Зелената сделка е най- голямата измама в историята на християнската цивилизация. Затова нещата избухнаха и в България точно в предизборна ситуация, тъй кото години наред българските превителства не можаха да организират някаква форма на смекчаване на тази сделка, както направиха превителствата на Полша, Чехия и Унгария още през 20219 година".
Според Иванов политиката да се редуцират въглищата вече се приема като абсолютно валидна, а въглеродните емисии на практика убиват всичко и тази сделка стои дори в основата на войната в Украйна и в основата на икономическата криза, която завладява Европа. Това е политическо и социално явление, докарано от една група хора, които печелят трилиони.
"Това е зелена спекулация за светло бъдеще, както при комунизма".
Димитър Иванов даде пример със себестойността на тока от "Марици"- те. Една трета от нея се формира от реални разходи, а останалото е от въглеродни квоти. По думите му без въглищните централи ще се загуби енергийната независимост и цената на електричеството ще се повиши.
Той попита какво ще стане с гражданите, на които токът на свободния пазар скочи два пъти след две години, ако се лишим от базови мощности. И отговори, че тогава пак ще печелят ВЕИ-тата, защото и въглеродните квоти ще скочат, може и двойно.
Историята много напомня затварянето на малките реактори на Козлодуй при влизането ни в ЕС. Послушно ги затворихме и получихме по- малко от Европа, отколкото щяхме да спечелим, ако те работеха.
Затова днес България трябва да постави тежки политически условия на Брюксел по отношение на преразглеждане на принципа на въглеродните квоти да защити капацитетите на въглищните централи, смята Димитър Иванов.
Цялото интервю е в прикачения звуков файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..