Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Първият частен влак тръгва до година и половина

Снимка: Bloomberg

Първият частен влак, който е собственост на пловдивски превозвач, тръгва до година и половина. Това съобщи за Радио Пловдив Пенко Несторов, представител на компанията собственик.

Пловдивският превозвач взе лиценз за пътнически жп превоз през септември.  До момента единствената компания, която вози пътници с влакове е държавната БДЖ. 

Билетите за частните влакове ще са по-скъпи от тези на държавната компания, уточни Пенко Нестеров представител на фирмата собственик. Причината е, че те няма да имат право да ползват субсидии както БДЖ. Нестеров добави още, че ще заложат на качеството на обслужване, за да привлекат пътници.

„Предвид постоянните задръствания и натоварването по магистралите разчитаме да привлечем хората, които не ползват услугите на БДЖ. Искаме да ги качим на влак, който да им предложи добро обслужване и бързина на превоза“, обясни Нестеров.

Най-трудната задача е да се достави подвижен състав. В момента текат преговори за доставката му.

Пенко Нестеров добави още, че от сектрора с товарни влакове негодуват, тъй като са намалени две от таксите им за сметка на други две, които са увеличени.

„Увеличените са 4 пъти по-големи спрямо сега. Целият сектор ще изпадне в колапс. Таксите ни за железопътен транспорт са с  няколко пъти по-високи от тези в европейските  държави. У нас е 7.85 евро на км., а в Германия 3.14 евро на км.“, разясни Нестеров.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Фирмите у нас се адаптират към модела в индустрията с коли

Компаниите в България успешно се адаптират към  новия модел в автомобилната  индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..

публикувано на 31.01.25 в 16:11

С бойкот цени не се свалят, важна е конкуренцията

Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас .  Според него потребителските бойкоти имат дълга история..

публикувано на 31.01.25 в 16:02

Бюджетът на държавата трябва да e изкуство на разумното

Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните  приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната,  коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...

публикувано на 31.01.25 в 11:06

Търсят се още 6,8 млн. лева за електронния билет в Пловдив

Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..

обновено на 30.01.25 в 16:32

Учители предлагат 5 дни междусрочна ваканция

Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..

публикувано на 30.01.25 в 14:21