Пловдивският превозвач взе лиценз за пътнически жп превоз през септември. До момента единствената компания, която вози пътници с влакове е държавната БДЖ.
Билетите за частните влакове ще са по-скъпи от тези на държавната компания, уточни Пенко Нестеров представител на фирмата собственик. Причината е, че те няма да имат право да ползват субсидии както БДЖ. Нестеров добави още, че ще заложат на качеството на обслужване, за да привлекат пътници.
„Предвид постоянните задръствания и натоварването по магистралите разчитаме да привлечем хората, които не ползват услугите на БДЖ. Искаме да ги качим на влак, който да им предложи добро обслужване и бързина на превоза“, обясни Нестеров.
Най-трудната задача е да се достави подвижен състав. В момента текат преговори за доставката му.
Пенко Нестеров добави още, че от сектрора с товарни влакове негодуват, тъй като са намалени две от таксите им за сметка на други две, които са увеличени.
„Увеличените са 4 пъти по-големи спрямо сега. Целият сектор ще изпадне в колапс. Таксите ни за железопътен транспорт са с няколко пъти по-високи от тези в европейските държави. У нас е 7.85 евро на км., а в Германия 3.14 евро на км.“, разясни Нестеров.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..