Нашият бизнес е силно притеснен от повишаването на разходите без концепция за данъчнато политика и от липсата на стратегия за привличане на инвестиции, допълни Данаилов. Според него това негативно ни отличава от страни като Полша и Чехия, а и неевропейски страни около нас.
Въвеждането на 15% ставка по данъка върху печалбата за предприятия с приходи над 1,5 млрд. лв е мярка в координация с европейска директива и ние се съобразяваме с нея, която не променя математиката за големите компании. За тях няма да се промени това колко плащат, а къде го плащат, т. е в България.
По- голямото ни претеснение на ССИ е повишаването на максималния осигурителен доход от 3 400 лева на на 3 750 леваи е заложено да расте с още 10% на година до 2026- то година. Той има влияние върху 300 хиляди работещи в България и би донессла 300- 400 млн.бв отколкото сега. Нашият въпрос е как хората, които ги плащат и компаниите, в които работят, ще получат ползи от това нещо, защото срещу повече пари, услиге от държавата или общините ще си останат същите. Данаилов допусна, че след тази мярка е възможно различини компании да направят договори, с които да избегнат по- високите ставки.
В България заплатите са се увеличили с 38% от 2020 година. Този ръст би бил нормален за 5- 6, а не за 3 години. Това е голяма преса върху бизнеса и той трябва да го компенсира. В такава икономическа ситуация, в която в Европа и САЩ има рецесия, от бизнеса не бива да се отнема повече ресурс, за да оцелее и да се развива.
В заключение Вледимир Данаилов обобщи, че рисковете са големи и ние не трябва да си затваряме очите за тях. Ршенията трябва да се взимат на по- консервативна база, за да не се оттдалечаваме от стратегическите ни цели.
Цялото интервю е в прикачения звиков файл.
Системата за измерване на въздуха в България е опетнена, злепоставена, изложена, развалена, орезилена, ... каквито са българските значения на чуждицата „компрометирана“ – и не отчита коректно замърсяването. А тя е такава в резултат от умишлени действия на органи от Министерството на околната среда и водите и на Изпълнителната агенция по околна..
Превозвачът Петко Ангелов, който държи над 50% от линиите в градския транспорт, заяви в програма "Ден след ден" на Радио Пловдив, че е най-потърпевшият от прекратяването на договорите на превозвачите по 13 линии от градския транспорт. "О ще от 2016 година първия договор имаме, че трябва да се работи на километър, когато влезе системата "Индра"...
В Бюджет-2025 се очертава дупка от около 18 милиарда лева. Икономистът Кузман Илиев бе сред експертите, които предупреждаваха за риска от увеличаващия се дефицит. Според него налице е политически проблем, защото поредица от правителства с къс хоризонт увеличаваха разходи, вдигайки доходи на редица групи. Разходите са високи и растат и са много..
Тестваха на електронни устройства деветокласниците по природни науки - химия, биология и физика . За първи път подобно изпитване по модела PISA се провежда днес и утре в цялата страна. Повечето пловдивски ученици приключиха още в 9 часа, половин час преди определеното време - част от тях обаче поискаха този вид изпити да са на хартия, а не..
Днес и утре деветокласниците полагат теста по природни науки по модела PISA. С това се цели по-добра подготовка на учениците и подобряване представянето на следващото международно изпитване. Според Люба Йорданова от "Заедно в час" ц елта на международната програма PISA е държавите да видят как се справят с политиките в сферата на образованието..