Нашият бизнес е силно притеснен от повишаването на разходите без концепция за данъчнато политика и от липсата на стратегия за привличане на инвестиции, допълни Данаилов. Според него това негативно ни отличава от страни като Полша и Чехия, а и неевропейски страни около нас.
Въвеждането на 15% ставка по данъка върху печалбата за предприятия с приходи над 1,5 млрд. лв е мярка в координация с европейска директива и ние се съобразяваме с нея, която не променя математиката за големите компании. За тях няма да се промени това колко плащат, а къде го плащат, т. е в България.
По- голямото ни претеснение на ССИ е повишаването на максималния осигурителен доход от 3 400 лева на на 3 750 леваи е заложено да расте с още 10% на година до 2026- то година. Той има влияние върху 300 хиляди работещи в България и би донессла 300- 400 млн.бв отколкото сега. Нашият въпрос е как хората, които ги плащат и компаниите, в които работят, ще получат ползи от това нещо, защото срещу повече пари, услиге от държавата или общините ще си останат същите. Данаилов допусна, че след тази мярка е възможно различини компании да направят договори, с които да избегнат по- високите ставки.
В България заплатите са се увеличили с 38% от 2020 година. Този ръст би бил нормален за 5- 6, а не за 3 години. Това е голяма преса върху бизнеса и той трябва да го компенсира. В такава икономическа ситуация, в която в Европа и САЩ има рецесия, от бизнеса не бива да се отнема повече ресурс, за да оцелее и да се развива.
В заключение Вледимир Данаилов обобщи, че рисковете са големи и ние не трябва да си затваряме очите за тях. Ршенията трябва да се взимат на по- консервативна база, за да не се оттдалечаваме от стратегическите ни цели.
Цялото интервю е в прикачения звиков файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..