Той подчерта още, че обособяването на такъв парк означава фигурите да бъдат изложени по начин, който да изключва функцията им на русофилски или комунистически тотеми.
Скулпторът е категоричен, че демонтажът е по-добрият вариант, отколкото десакрализацията на обекта и превръщането му атракция.
Причината е, че ако се тръгне в тази посока съществува опасност след покриването му или вграждането му в някакво съоръжение да се появи изкушението за реванш.
„Технически демонтажът е възможен, но за цена не мога да говоря. Организацията е работа на хора, които се занимават със строителство, с монтажа и демонтажа на такива съоръжения. Много по-сложни съоръжения са били демонтирани. Въпросът е на воля, няма какво да се заблуждаваме, има огромна съпротива срещу него“, каза скулпторът Иван Тотев.
Той добави обаче, че ако се пристъпи към демонтаж е важно първо да се направи обследване с дрон. Разясни още, че на снимки се виждат две ями, запълнени с цимент.
„Вижда се един пробив в ямката на врата на Альоша, който е зацементиран. Условно казано това е квадрат около 20-30 см. Там явно има някакъв конструктивен момент.
Ако този цимент бъде изкъртен, сигурно под него има механична сглобка или заварка с арматури.
Другото е яката. От двете й страни виждам буци с цимент, изглежда е събирала вода или там също има конструктивен момент - механична сглобка, може и заварка на арматури“, каза Тотев.
Скулпторът добави, че съдбата на паметника трябва да мине през широка дискусия в Общинския съвет, но и при експерти.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..