Той е категоричен, че за цялото общество е много по-важно да се освободят сухопътните граници и да има пътна карта, тъй като това пряко засяга както икономиките на България и Румъния, така и всеки един гражданин на двете държави.
Според него решението на ЕС води до това, че българските и румънски превозвачи не са конкурентни финансово, което оскъпява и икономиките на двете страни.
"Скоро правихме анализ и сметнахме, че един камион, стоящ на границата, излиза на превозвач по 10 евро на час. Направете сметка колко много камиони стоят и чакат, всичко това го плащаме всички ние - потребителите и цялата икономика се задъхва в това отношение", коментира Траков.
Той припомни, че транспортният бранш от много години настоява пред правителството да се въведе режим за облекчаване на сухопътните граници, поне между България и Румъния, както и между България и Гърция, но нещата се случват трудно и опашките продължават. "Тук не става дума за превозвачите, а за цялата ни икономика", подчерта той и поясни, че тенденцията е в посока фалити на превозвачи, което води след себе си миграция на шофьори към западните държави
"Винаги сме казвали, че част от целта на този мобилен пакет, който беше приет преди години, беше, за да фалират компании от Източна Европа и шофьорите, следвайки стандарта, който имат, да си търсят същото заплащане в Западна Европа. То е логично. Един човек, който е получавал до днес 2400-2500 евро заплата, той няма изход, трябва да отиде да работи тази работа в Западна Европа", поясни председателят на браншовия съюз.
Според него загубите от принудителния престой по границите са за милиони, а фирмите намаляват всяка година. Траков призова всички браншови организации да се обединят и да настояват пред правителствата на Балканите да се облекчат режимите поне на границите между Румъния, България и Гърция, за да се намери някакво решение.
"Има възможност, въпрос на политическа воля е, да се изместят някои процедури и да се облекчат някои от процедурите, за да може трафикът да минава по-бързо", смята Ангел Траков.
Чуйте още в звуковия файл.
В проектобюджета за 2025 година, който за пръв път се предлага от служебен кабинет, ще се гарантира фискалната стабилност, но най-сериозни ще са разходите за персонал - в размер на 18 милиарда лева, и за пенсии - 35 милиарда лева. Това заяви в Народното събрание вицепремиерът и служебен министър на финансите Людмила Петкова, която посъветва..
На 12 декември 2024 година Xiaomi официално откри новия си магазин в мол Plovdiv Plaza. Това е третият обект на бранда в България и първият в град Пловдив. Новият магазин предоставя на жителите и гостите на града под тепетата достъп до широка селекция от иновативни продукти, включително най-новите смартфони на Xiaomi, продукти за..
Инициативният комитет (ИК) от пловдивското село Труд отново настоя линия №1 да пътува от Пловдив до селото и обратно. Своите аргументи членовете на Инициатилния комитет разкриха пред областната управа. На срещата стана ясно, че линия №1 може да се включи в транспортната схема до Труд след 19 януари, когато ще бъде определен новият..
Всяко дете по Коледа мечтае за подаръци и знае, че ще ги намери под елхата. Малчуганите са наясно, че най-хубавите подаръци ги носи не кой да е, а обичаният от всички Дядо Коледа. Затова още през ноември децата започват да съчиняват писма до белобрадия вълшебник и му ги изпращат с надеждата желанията им да се изпълнят. В Пловдив и региона..
Отварянето на границите по суша ще вкара повече чуждестранни туристи у нас. Това коментира Павлина Илиева от Обединение “Бъдеще за туризма” след като стана ясно, че от 1 януари догодина страната ни става пълноправен член на Шенген. Тя припомни, че особено през летния сезон до момента проблемите при границата с Румъния бяха огромни...