Той е категоричен, че за цялото общество е много по-важно да се освободят сухопътните граници и да има пътна карта, тъй като това пряко засяга както икономиките на България и Румъния, така и всеки един гражданин на двете държави.
Според него решението на ЕС води до това, че българските и румънски превозвачи не са конкурентни финансово, което оскъпява и икономиките на двете страни.
"Скоро правихме анализ и сметнахме, че един камион, стоящ на границата, излиза на превозвач по 10 евро на час. Направете сметка колко много камиони стоят и чакат, всичко това го плащаме всички ние - потребителите и цялата икономика се задъхва в това отношение", коментира Траков.
Той припомни, че транспортният бранш от много години настоява пред правителството да се въведе режим за облекчаване на сухопътните граници, поне между България и Румъния, както и между България и Гърция, но нещата се случват трудно и опашките продължават. "Тук не става дума за превозвачите, а за цялата ни икономика", подчерта той и поясни, че тенденцията е в посока фалити на превозвачи, което води след себе си миграция на шофьори към западните държави
"Винаги сме казвали, че част от целта на този мобилен пакет, който беше приет преди години, беше, за да фалират компании от Източна Европа и шофьорите, следвайки стандарта, който имат, да си търсят същото заплащане в Западна Европа. То е логично. Един човек, който е получавал до днес 2400-2500 евро заплата, той няма изход, трябва да отиде да работи тази работа в Западна Европа", поясни председателят на браншовия съюз.
Според него загубите от принудителния престой по границите са за милиони, а фирмите намаляват всяка година. Траков призова всички браншови организации да се обединят и да настояват пред правителствата на Балканите да се облекчат режимите поне на границите между Румъния, България и Гърция, за да се намери някакво решение.
"Има възможност, въпрос на политическа воля е, да се изместят някои процедури и да се облекчат някои от процедурите, за да може трафикът да минава по-бързо", смята Ангел Траков.
Чуйте още в звуковия файл.
Протестите, които ще видим днес, са граждански отпор и са свързани с поредния опит на някои политически фигури да използват държавата и силовите структури за разправа с политическите си опоненти. Това заяви в програма "Точно днес" политологът Георги Киряков. Според него именно затова тази гражданска акция ще има много по-широк отзвук, макар че..
Над 2700 заявления за целева помощ за отопление са подадени само за 15 дни за предстоящия зимен сезон – съобщи в интервю за Радио Пловдив Десислава Йорданова – началник на отдел „Социална закрила“ в дирекция "Социално подпомагане" - Пловдив. Тя уточни, че броят на хората, които желаят тази помощ се увеличава, в сравнение с миналата година...
Актуалното от поредните промени в образованието. На дневен ред излизат високите такси за висше образование, платена форма. От една страна идеята е да се обучават по-малко, но по-качествени студенти, но от друга това не се харесва на университетите. Битката за намаляване на таксите поведоха от Софийския университет, следват ги студенти от Велико..
Водният дефицит вече не е изключение, а нова реалност. Страната ни е близо до трайна водна криза. Според проф. Емил Гачев от БАН България е в такава географска позиция, че тенденцията е към засушаване. През последните 4 години пролетните валежи в България са значително под нормата, а през юни количествата падат до едва 30% от..
Жалба до ВиК Пловдив за системна липса на питейна вода са изпратили жители на село Свежен, община Брезово. Приложена е и подписка с искане за спешни мерки и яснота кога ще се реши проблемът не само с безводието, но и с качеството на водата. Според жителите на средногорското село водата се спира без да има оповестен график, а когато се пусне е..