Той е категоричен, че за цялото общество е много по-важно да се освободят сухопътните граници и да има пътна карта, тъй като това пряко засяга както икономиките на България и Румъния, така и всеки един гражданин на двете държави.
Според него решението на ЕС води до това, че българските и румънски превозвачи не са конкурентни финансово, което оскъпява и икономиките на двете страни.
"Скоро правихме анализ и сметнахме, че един камион, стоящ на границата, излиза на превозвач по 10 евро на час. Направете сметка колко много камиони стоят и чакат, всичко това го плащаме всички ние - потребителите и цялата икономика се задъхва в това отношение", коментира Траков.
Той припомни, че транспортният бранш от много години настоява пред правителството да се въведе режим за облекчаване на сухопътните граници, поне между България и Румъния, както и между България и Гърция, но нещата се случват трудно и опашките продължават. "Тук не става дума за превозвачите, а за цялата ни икономика", подчерта той и поясни, че тенденцията е в посока фалити на превозвачи, което води след себе си миграция на шофьори към западните държави
"Винаги сме казвали, че част от целта на този мобилен пакет, който беше приет преди години, беше, за да фалират компании от Източна Европа и шофьорите, следвайки стандарта, който имат, да си търсят същото заплащане в Западна Европа. То е логично. Един човек, който е получавал до днес 2400-2500 евро заплата, той няма изход, трябва да отиде да работи тази работа в Западна Европа", поясни председателят на браншовия съюз.
Според него загубите от принудителния престой по границите са за милиони, а фирмите намаляват всяка година. Траков призова всички браншови организации да се обединят и да настояват пред правителствата на Балканите да се облекчат режимите поне на границите между Румъния, България и Гърция, за да се намери някакво решение.
"Има възможност, въпрос на политическа воля е, да се изместят някои процедури и да се облекчат някои от процедурите, за да може трафикът да минава по-бързо", смята Ангел Траков.
Чуйте още в звуковия файл.
Затягане на коланите вероятно ще има през следващата година – това може да стане като не се увеличават и индексират пенсиите, а заплатите бъдат временно замразени. Това обаче няма да се дължи на еврото, а на неща заложени от правителството още миналата година. Това коментира икономическият анализатор Светозар Гледачев. Добави още, че..
Народна библиотека “Иван Вазов” стартира радио “Книгоманче” с цел да върне децата обратно в читалните. В опит да бъде близо до съвременното поколение, но и до му покаже магията на книгите, каналът е в ютуб – платформа за споделяне на видео съдържание. Инициативата дава възможност на слушателите да се насладят на актьорски четения на любими..
Изборите за Общински съвет в Пазарджик преподредиха политическата карта на общината. Малко над 35 % от избирателите дадоха гласа си на извънредния вот тази неделя. С най-голяма подкрепа е ДПС, следва ги коалицията, от която е кметът Петър Куленски - ПП ДБ, трета изненадващо се подрежда партия "Свобода", едва след нея са БСП, ГЕРБ и коалицията на..
Всички 20 живи заложници бяха освободени от „Хамас“ днес и посрещнати в Израел. От своя страна Израел ще освободи 2000 палестински затворници. Споразумението между Израел и „Хамас“ за прекратяване на войната в Газа ще бъде „историческата зора на нов Близък изток“, заяви пред извънредната сесия на израелския парламент американският президент Доналд..
Наблюдатели на Сдружение „Законност и демокрация“ вчера следяха частичните избори в община Пазарджик. Те бяха концентрирани върху гласуването в пет от селата на общината, където има преобладаващо ромско население и големи ромски махали. „Установихме, че има контролиран вот. Имаме достатъчно данни да смятаме, че той е и купен. Видяхме брокери..