"В момента ще сформираме екип, който ще следи проблемите и ще обедини усилията си за запазването на теснолинейката като социална инфраструктура, тъй като има населени места, за които тя е единствения транспорт и, ако има някакъв начин, да я доразвием като туристически атракцион", посочи кметът на Велинград д-р Костадин Коев. Според него екипът вече има щрихи, които ще оформи като план, който ще бъде обсъден и ще бъде внесен в Министерство на транспорта.
По думите му, за да стане теснолинейката туристическа атракция, ще трябват доста инвестиции от държавата.
Коев обясни, че по негова информация персоналът е в пенсия, липсват машинисти, няма резервни части, а от шестте дизелови локомотива, само три са в експлоатация и те са на 60 години. Той добави, че положението е драматично и откъм финанси, защото средства за ремонти не се отпускат, а ръководството ограничава разходите тройно.
На срещата е засегнат и въпроса за прилежащите терени около гарите, както и дали НКЖИ ще направи ремонт на гарата в Цепина. От железопътната компания са отговорили, че са планирани такива ремонти и някои от гарите ще бъдат ремонтирани. Сред тях, освен гарата в Цепина, ще трябва да се ремонтира и една от спирките в кв. Чепино във Велинград и да се обърне внимание на площите около гарите, които да се поддържат в по-приветлив вид.
Кметът на Банско също е настоял на прилежащия терен до жп гарата в курорта да се направи автогара.
Чуйте повече в звуковия файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..