Според него именно в посока превенция на заболяванията трябва да се работи, защото превенцията е икономически по-изгодна. Д-р Симидчиев уточни, че един лев, финансиран в профилактика се равнява на 9 лева, вложени в лечение.
По думите му въздушното замърсяване постепенно намалява в резултат на национални и регионални мерки, но проблемът е, че то е вредно дори и в ниски стойности. Затова трябва да се борим да ограничим значително всички възможности за замърсяване на въздуха.
„Има хора, които са особено чувствителни към вредните нива на въздушното замърсяване и това са хората, които тепърва се развиват, като се започне още от вътреутробното развитие.
Бебета, които растат в утробата на човек, изложен на външно замърсяване, може да се родят с по-ниско тегло и с по-ограничени интелектуални възможности.
Също така децата дишат по-често, а дихателните им пътища са по-кратки. В резултат на това въздушното замърсяване по-лесно влиза в белите дробове. По-рискови са децата до 5 годишна възраст“, обясни д-р Симидчиев.
Сред рисковите групи са и хората, страдащи от хронични заболявания.
Като председател на Комисията по здравеопазване в НС д-р Симидчиев направи оценка и на изминалите 9 месеца управление. Той е категоричен, че в здравеопазването са постигнати позитивни ефекти, някои от тях обаче не са видими за обществото.
„Имаме доста значими промени – една от тях е допълнителното финансиране с милиард на НЗОК. Трета година има и допълнително финансиране на извънболничната помощ. Тази устойчива тенденция, премина в качествено ново отношение към доболничната помощ с вкарването на извънболничните клинични пътеки и вече повече хора искат да специализират като общопрактикуващи лекари.
Тази година за първи път нямаме свободни места за специализация за обща медицина, защото инвестираме повече в доболничната помощ“, изтъкна д-р Симидчиев.
За предстоящата ротация добави, че единственото сигурно е, че акад. Николай Денков ще подаде оставка, а дали самата ротация ще се осъществи зависи от ГЕРБ-СДС.
„Искаме да сме наясно с процеса на избор на регулаторите. Не ни интересува бройката, имената, а как ще се избират“, уточни д-р Симидчиев.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..