Каракашев разказа, че от много време доброволците на терен са обмисляли да се направи отряд под шапката на Националната асоциация, който да работи на територията на страната, при бедствие или произшествие с по-голям мащаб. Според него такъв отряд е нужен, защото доброволците на терен са малко, а също и да се намери правилния начин, за да може отрядът да реагира според изискванията на пожарната, под чието управление са тези доброволчески отряди.
"Затова Националната асоциация реши да се използват няколко по-малки формирования, които да са разположени в няколко части в България. В момента има в София и Пловдив. Ако стане нещо в определен район, например в Пловдив, реагира нашето формиране. При нужда се събира целият отряд, който тепърва ще се основава", поясни Каракашев.
Той смята, че за Пловдив този отряд трябва да наброява 15 души, като това е максималният брой доброволци, който би могъл да се финансира от дарения. Така ще има взаимозаменяемост, обясни Красимир Каракашев.
„В предишния отряд, който ръководех, бяхме 5 души с един противопожарен автомобил – микробус, пригоден за тази цел. В продължение на една година давахме дежурства към РДПБЗН-Пловдив и самостоятелно сме реагирали на над 100 произшествия – запалени контейнери или тревни площи, като освен това сме помагали на пожарната и при по-големи произшествия. Но само 5 човека нямаше как да сме постоянно дежурни в събота и неделя. Затова мисля, че когато се подготвят тези 15 души, ще има заменяемост", поясни той.
Според Каракашев всеки нов доброволец преминава задължително през два вида обучения – пожарогасене и аварийно-спасителна дейност, за които получава документ, като част от професията спасител при бедствия и аварии. Вторият модул е оказване на първа долекарска помощ. По думите му обаче трябва да се преминат и специализирани обучения, които се организират в центъра в Монтана.
Най-важните качества на бъдещите доброволци са да имат желание да помагат, но и да разполагат със свободно време или да отделят такова от работата или от семейството. Защото пожарите се случват по всяко време, а ако има повече произшествия и се получат множество сигнали, идват на помощ и доброволците. Срокът за набиране на нови доброволци е 30 април 2024 г.
Каракашев каза още, че доброволният отряд търси помещение и са се обърнали към община Пловдив за помощ. Целта е, ако бъде предоставено помещение, което е в неугледен вид, с общи усилия на Националната асоциация да бъде възстановено, за да може там да се помещава техниката и да се правят обучения. Отрядът иска да закупи и професионален противопожарен автомобил. "Може да е на 20 години, но в него ще можем да поберем техниката, която не е необходима, за да сме максимално адекватни, когато отидем на произшествие", коментира доброволецът Красимир Каракашев.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..