Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

"Екобус" може да се превърне в куха структура

| обновено на 13.03.24 в 09:03

Общинските съветници от групата на „Продължаваме промяната-Демократична България“ внасят в Общинския съвет повторно предложението си за „Екобус“, с което да се задължи управителят на общинското дружество да се отчита пред местния парламент. Те предупреждават, че има реална опасност „Екобус“ да се превърне в куха структура подобно на „Инсинератор“-Пловдив, за който общински средства изтичаха само за заплата на един управител.

Предложението отново ще се гледа на заседанието на местния парламент на 14 март, тъй като на предходното то беше отхвърлено от съветниците.

„Вариантите то да бъде отхвърлено са два. Или колегите не бяха разбрали какво целим с това предложение. Или другото вече, което мен ме притеснява, е нежеланието да се поеме отговорност. Защото ОбС е фактически едноличният собственик на капитала, той управлява правата на собственик на капитала. Това е все едно да създадете свое дружество, ЕООД, и да го хвърлите на управителя и още в самото му начало Вие да не се интересувате какво се случва от него. Тоест – да сте се отказали, не искате да поемате отговорност и само управителят да носи отговорност. Или замисълът е друг. И мен това ме притеснява, да не би желанието на ОбС да е да нямаме общински превозвач, да нямаме общински обществен превоз. И да оставим всичко на частни превозвачи, като единствена община в България, която да няма общински превозвач“, каза в интервю за Радио Пловдив Веселина Александрова, общински съветник от групата на „Продължаваме промяната- Демократична България“.

От групата на ПП-ДБ се опасяват, че в случая може да става въпрос и за целенасочено създаване на положение, в което Община Пловдив да не може да се справи с общинския градски транспорт и да се стигне до продаване на дялове от „Екобус“ за да се включат частни превозвачи, които имат опит. На практика това би означавало скрита приватизация на общинското дружество.

„Точно това би се случило, ако целта, която се гони с това несъгласие. Защото ние искаме нещо много простичко – управителят, както е задължен в момента да се отчита пред Община Пловдив, както е записано в учредителния акт. Но законът казва, че трябва да се отчита пред ОбС. Ние искаме това да бъде вкарано в учредителния акт, за да се задължи управителят. И той да внася отчетите в ОбС, регулярно на три месеца. И когато ОбС е уведомен, то тогава той ще може да взима и конкретни решения, за да помага на управителя и да бутаме това дружество напред за да свърши работата, за която е създадено. То е създадено да кандидаства по европейски програми, за да може да закупи електрически автобуси, да започне поетапно да обслужва линиите от градския транспорт и след няколко години да имаме общински градски транспорт, екологичен при това. Но ние трябва да го бутаме и да знаем какво се случва“, каза Александрова.  

Липсата на такава отчетност води до ситуации като тази, в която изненадващо се установи, че е отнет лицензът на „Екобус“.

„Постфактум ние научихме, че е лицензът е прекратен, защото е изтекъл договор за наем. Ние не знаехме, че е имало договор за наем, нито знаем, че той е прекратен, нито че лицензът е отнет“, каза общинската съветничка.

От групата на ПП-ДБ се опасяват, че ако предложението не бъде прието, „Екобус“ може да се превърне в куха структура, подобно на „Инсинератор“-Пловдив.

„Опитваме се да накараме ОбС да си върши работата. Защото ОбС носи отговрност и не можем да бягаме от нея, защото ние упражняваме правата на едноличен собственик на капитала. От нас идват решенията, а управителят трябва да ги упражнява“, каза още Веселина Александрова.

Цялото интервю с Веселина Александрова можете да чуете в звуковия файл. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

"Бонус - малус" ще конкурира застрахователите

С промени в Кодекса за застраховане система "бонус-малус" за задължителната застраховка "Гражданска отговорност“ бе приета от НС. Принципът представлява финансов стимул за изрядните водачи и съответно финансово наказание за онези, които причиняват пътни инциденти. Ще плащат ли наистина добрите шофьори по-малко и какъв ще е ефекта – темата в..

публикувано на 28.07.25 в 10:01

Зърнопроизводителите търпят загуби след жътвата

Добивите от пшеница и ечемик тази година са по-добри, но ниските цените на световните стокови борси вкарват нашите зърнопроизводители в загуба. Това обяви в интервю за Радио Пловдив Людмил Работов – председател на Съюза на зърнопроизводителите в Пловдив. Добивът от пшеница тази година е от 400-500 кг от декар. Цената е 330 лв. за..

публикувано на 28.07.25 в 09:14

Безплатно тестват за хепатит В и С всички от 40 до 60 годишни

Министерството на здравеопазването чрез регионалните здравни инспекции провежда информационна кампания по повод Световния ден за борба с хепатита – 28 юли.  Тази година мотото, избрано от Световната здравна организация е „Да го разбием! Запознай се с фактите. Тествай се!“.  Целта е повишаване на обществената информираност за рисковете от..

публикувано на 28.07.25 в 08:30

БАБХ подцени риска с шарката и пораженията са драматични

Ситуацията с шарката по овце и кози в Пловдивско се усложни. Освен унищожени животни в 42 от 65 огнища, мерките на БАБХ вече вкючват и забрана за изкупуване на мляко от фермите на областта. За заразата, икономическия ефект и управленските решения разговаряме с професора от Аграрния университет Дойчо Димов, който е и председател на Сдружение за..

обновено на 25.07.25 в 11:21

Властта обеща и ни излъга, ще обжалваме таксите за строеж

Помним протестите на строителния бранш отпреди няколко месеца срещу намерението на община Пловдив да вдигне с повече от 100% таксите за издаване на строително разрешение.  Те спряха след като предприемачът Илиян филипов поиска и получи посредничеството на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов. Компромисът, който да удовлетвори двете страни бе таксите да се..

публикувано на 25.07.25 в 11:20