Доклад на сдружението „За Земята“ сочи, че над 2,1 млн. от българите (над 31%) са в риск от транспортна бедност, а проблемът е особено остър в селските райони и при хората, които пътуват дълго в градовете. Това означава затруднението на гражданите да плащат разходите си за транспорт, или пък да нямат достъп до него.
За транспортната бедност в България говори Даниел Попов, експерт по транспорта и част от екипа на сдружението „За Земята“.
Това състояние, което засяга по различни начини всеки от нас, макар че дълго време в България за нея е мислено като за социален фактор, с определени услуги за по-уязвимите групи, поясни Даниел Попов.
По думите му, с развитието на европейските политики, бедността по отношение на двата най-големи фактора – енергетика и транспорт, се превърна в съществена и обсъждана тема, по която предстоят много важни реформи.
Проучване от миналата година дава една моментна снимка за състоянието и факторите за „транспортна бедност“ в България. Данните са събирани през НСИ и Евростат.
Един от факторите е притежаването на личен автомобил. Над 1.3 млн. работещи граждани например се оказва че пътуват между 30-60 минути и повече дори, до работното си място. Частните пътувания с автомобил се изчисляват на 85% дял от пътническия транспорт. Около 18% от домакинствата обаче казват, че не могат да си го позволят. Това е ясен индикатор за „транспортна бедност“.
Това ниско ниво на обществен транспорт също е проблематично. От друга страна пък имаме и жертвите на транспортни инциденти, по който признак през последните години твърдо сме на челните места в Европа.
Първо трябва сериозно национално проучване по темата с целенасочено събрани данни, за да се предприемат необходимите мерки на държавно ниво. Също така и с привличането на средства по европейски програми. А данните трябва да са конкретни и целенасочени, за да обхващат всички детайли около транспортните проблеми.
Покупата на стари автобуси от общините за нуждие на техните граждани често води до порочен кръг от още по-завишени разходи за тяхната поддръжка и последващо оскъпяване на услугата.
За да няма хаотична работа на парче, би трябвало да се изработи една национална транспортна схема. А за това отново опираме до пряката необходимост от конкретни данни по широки параметри.
В Плана за възстановяване и устойчивост има нула лева, заложени за преодоляване на транспортната бедност. Иначе са предвидени покупки на електрически возила и локомотиви за нуждите на железницата.
Ако искаме да върнем хората по малките населени места, първо трябва да им се осигурят и качествени транспортни услуги. За решаването на натрупаните проблеми обаче, оказва се нито има стратегия, нито има пари. Или ако има пари, проблемът е в избора на правилните инструменти, за да ги изискаме от европейските донори - смята експертът от сдружение "За Земята" Даниел Попов.
Ключов ли ще се окаже политическият ден за съдбата на управляващото мнозинство. ДПС-ДПС решава днес дали да оттегли подкрепата си за правителството. Автентичното ДПС се разпада, лидерът Ахмед Доган заговори за нова пария и лица, много от членовете на ДПС-ДПС правят избор и преминават в средите на Ново начало. За процесите и подкрепата към..
От днес в регионалните здравни инспекции започна поставяне на ваксината "Нименрикс", която действа срещу част от инфекциите с менингококови бактерии. В пловдивската инспекция също е създадена необходимата организация. В аптечната мрежа в Пловдив обаче трудно може да се намери ваксината срещу бактериален менингит. Припомнме, че препаратът ще се..
От 2 април Съединените щати налагат 25-процентни мита върху вноса на всички автомобили, произведени в чужбина. Такива мерки и в такъв мащаб се въвеждат за първи път в такъв обем, което ще размести много пластове. Експерти прогнозират до 17% свиване на печалбите на европейските производители като следствие от тези мита. Задава ли..
Ахмед Доган е главният виновник за положението, в което се намира в момента ДПС. Това заяви в програма "Ден след ден" на Радио Пловдив Орхан Исмаилов, председател на Народна партия Свобода и достойнство (НПСД). По думите му той е наложил модела, според който партията е лидерска, еднолично дружество и всички, които се опълчиха и казваха, какво ще се..
Бъларската агрохранителна камара настоява за забрана на влагането на насекоми в българските храни и за пълна забрана на имитиращи продукти. „Заради бизнес интереси и печалби, ние не можем да ощетим нацията. Никога не трябва бизнесът да е пред здравословното състояние на българите“, това заяви в интервю за предаването „Ден след ден“ на..