Доклад на сдружението „За Земята“ сочи, че над 2,1 млн. от българите (над 31%) са в риск от транспортна бедност, а проблемът е особено остър в селските райони и при хората, които пътуват дълго в градовете. Това означава затруднението на гражданите да плащат разходите си за транспорт, или пък да нямат достъп до него.
За транспортната бедност в България говори Даниел Попов, експерт по транспорта и част от екипа на сдружението „За Земята“.
Това състояние, което засяга по различни начини всеки от нас, макар че дълго време в България за нея е мислено като за социален фактор, с определени услуги за по-уязвимите групи, поясни Даниел Попов.
По думите му, с развитието на европейските политики, бедността по отношение на двата най-големи фактора – енергетика и транспорт, се превърна в съществена и обсъждана тема, по която предстоят много важни реформи.
Проучване от миналата година дава една моментна снимка за състоянието и факторите за „транспортна бедност“ в България. Данните са събирани през НСИ и Евростат.
Един от факторите е притежаването на личен автомобил. Над 1.3 млн. работещи граждани например се оказва че пътуват между 30-60 минути и повече дори, до работното си място. Частните пътувания с автомобил се изчисляват на 85% дял от пътническия транспорт. Около 18% от домакинствата обаче казват, че не могат да си го позволят. Това е ясен индикатор за „транспортна бедност“.
Това ниско ниво на обществен транспорт също е проблематично. От друга страна пък имаме и жертвите на транспортни инциденти, по който признак през последните години твърдо сме на челните места в Европа.
Първо трябва сериозно национално проучване по темата с целенасочено събрани данни, за да се предприемат необходимите мерки на държавно ниво. Също така и с привличането на средства по европейски програми. А данните трябва да са конкретни и целенасочени, за да обхващат всички детайли около транспортните проблеми.
Покупата на стари автобуси от общините за нуждие на техните граждани често води до порочен кръг от още по-завишени разходи за тяхната поддръжка и последващо оскъпяване на услугата.
За да няма хаотична работа на парче, би трябвало да се изработи една национална транспортна схема. А за това отново опираме до пряката необходимост от конкретни данни по широки параметри.
В Плана за възстановяване и устойчивост има нула лева, заложени за преодоляване на транспортната бедност. Иначе са предвидени покупки на електрически возила и локомотиви за нуждите на железницата.
Ако искаме да върнем хората по малките населени места, първо трябва да им се осигурят и качествени транспортни услуги. За решаването на натрупаните проблеми обаче, оказва се нито има стратегия, нито има пари. Или ако има пари, проблемът е в избора на правилните инструменти, за да ги изискаме от европейските донори - смята експертът от сдружение "За Земята" Даниел Попов.
По математика резултатите на седмокласниците са най-високите спрямо предишните пет години и ни отреждат 5-то място в класацията, което е с една позиция нагоре, съобщи Иванка Киркова, началник на РУО Пловдив. Тя допълни, че по БЕЛ регион Пловдив отстъпва с две позиции в класацията и е на 8-мо място спрямо предходната година. Тази година учениците..
С декларации в подкрепа на депутата от ДПС Рамадан Аталай, от когото областният съвет на партията в Пловдив свали доверието си заради незадоволителните резултати от изборите, излязоха местните организации в Асеновград, Кричим, Куклен и Първомай. Във фейсбук групата "Аз подкрепям Ахмед Доган" декларации с искане за намесата на почетния председател..
ПГВАД „Христо Ботев“ - Пловдив, обявява прием за учебната 2024/2025г. Гимназията има водеща роля в професионалното обучение и успешно внедрява дуалната система на обучение.Училището получава международно признание, като съчетава умело занаята и творчеството, съхранява традицията и приема новостите. Целите, които се поставят - да се..
Като свръхамбициозна заявка определи политологът Любомир Стефанов проектокабинета с премиер Росен Желязков предвид ситуацията, при която ще им правителство на малцинството. В програма "Точно днес" на Радио Пловдив той посочи, че на този етап няма опит с работеща коалиционна и политическа култура и тази заявка е твърде оптимистична. "Но пък кой..
Изборът на новия български патриарх Даниил беше изненада, защото хората в църковните следи и обществеността имаха нагласата, очакванията, убедеността, че фаворитите за този пост са други. Това може да породи много реакции, които вече виждаме, коментира в програма "Точно днес" богословът доц. д-р Екатерина Дамянова от Богословския факултет на СУ..