Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Повече нощувки и повече приходи от тях отчита Пловдив

Снимка: БГНЕС

С 28% са се увеличили реализираните нощувки в местата за настаняване в Пловдив през миналата година, в сравнение с данните от предходната година. Те са били близо 670 хиляди, като повечето от тях са реализирани от българи. Това стана ясно от отчета на годишната програма на Община Пловдив за развитие на туризма, който общинските съветници приеха днес. Приходите от нощувки са били в размер на 45 милиона 861 хиляди лева, което е ръст с 37%. Средната продължителност на престоя на туристите остава ниска и тя е малко под 2 дни. 

Съветниците приеха и основните приоритети в годишната програма за развитието на туризма през тази година. Предвижда се редизайн, актуализация и оптимизиране на функционалността на официалния туристически портал visitplovdiv.com в две езикови версии, както и реклама в различни електронни медии, социални мрежи и чрез печатни материали. Основната цел е да се повиши туристическият поток, а също и ръст на посещенията в музеите, галериите и обектите на Институт „Старинен Пловдив“. Паралелно с това ще се работи и за повишаване на качеството на предлагание туристически услуги и на разпознаваемостта и привлекателността на бранд Пловдив. 

От ПП-ДБ попитаха защо няма реклама на пловдивския туристически продукт на сайта на Летище Пловдив. Заместник-кметът по култура, археология и туризъм Пламен Панов каза в зала, че по негова инициатива средствата, които се отделят за фонда за развитие на Летище Пловдив, са изкарани от перо култура. 

Летище Пловдив е държавно, то се управлява от няколко общини, а Община Пловдив прави вноска в този фонд. Не може да очаквате от средствата за туризъм да се отделят пари за реклама на летището, каза Пламен Панов. 

По думите му, тук трябва да играе принципът "морковът и тоягата".  Тоест, колко от тези 200 000 пътници, които пристигат на Летище Пловдив, после идват в града, обясни още Панов. Той припомни, че от 1 април Община Пловдив има дирекция "Туризъм", а основната цел е да се развива туристическият бранш.  И увери, че се работи активно Пловдив да се превърне в интересно туристическо преживяване за посетителите, включително и с дигитални игри в музеите. 

Димитър Колев от ГЕРБ заяви, че предвиденото повишение на контрола върху местата за настаняване и решаване на проблемите с нелегалните структури, ще увеличи приходите от туристическия данък, който се плаща в града. 

Слави Георгиев от ГЕРБ каза, че отчетът за туризма е добър, защото има развитие в тази област. Но има и още какво да се подобрява. Ако има какво да развиваме тепърва, това е пловдивският дух, каза Георгиев и допълни, че трябва да се мисли какво предлага Пловдив. Според него Летище Пловдив целево се задържа в това положение, за да не е конкуренция на софийското.

По публикацията работи: Димитър Владимиров


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Румен Гечев

Проблемът за "Лукойл" е осигуряването на суров петрол

Важно е не кой, а чий ще е особеният управител на "Лукойл България" - кои хора зад него ще дърпат конците. Така смята проф. Румен Гечев, бивш вицепремиер и министър на икономиката в „Кабинета Виденов“, сега преподавател по икономика в УНСС.  Според него н оминацията на Румен Спецов, появила се само дни преди изтичането на законовия срок, е..

публикувано на 14.11.25 в 16:33
Хачик Язъджиян и Никола Андреев

Стартира кампанията "Купи и Дари" в Пловдив

Благотворителна кампания под надслов „Купи и Дари“ организират за втора поредна година Ротари, Ротаракт и Интеракт клубовете в Пловдив. Кампанията е насочена към хора и семейства в затруднено положение, като целта е да се съберат дълготрайни хранителни продукти за тях. Миналата година по време на акцията бяха събрани над два тона хранителни..

публикувано на 14.11.25 в 15:39

Ключови в туризма са рекламата, самобитността и партньорствата

Организацията "Тракийски туристически район" провежда обучение по проект DETOUR - инициатива за трансформация на местния туристически сектор, насочена към малките и средни предприятия в туризма.  Тя се фокусира върху най-актуалните предизвикателства пред индустрията: устойчив туризъм, дигитална трансформация и адаптация към климатичните промени...

публикувано на 14.11.25 в 11:28

Пловдив е на по- бързата от двете писти в развитието на регионите

Икономическото и социалното развитие на регоините остава „на две скорости“. Стопанската активност, инвестициите и човешките ресурси се концентрират в ограничен брой силни градски центрове, които създават по-висока добавена стойност, разчитат на по-добре функциониращи пазари на труда и имат по-качествена инфраструктура. Тази концентрация поставя..

публикувано на 14.11.25 в 10:53

Образователната среда не е много дружелюбна към децата с диабет

770 000 души в България страдат от диабет, от тях около 2500 са деца. В Световния ден за борба с диабета разговаряме с Мариета Котова, която е председател на Националната асоциация на децата с диабет. Сред най- сериозните проблеми е това, че НЗОК не реимбурсира изцяло инсулиновите помпи, а цената от 400 лева на  месец е непосилна за много семейства...

публикувано на 14.11.25 в 10:29