Съветниците приеха и основните приоритети в годишната програма за развитието на туризма през тази година. Предвижда се редизайн, актуализация и оптимизиране на функционалността на официалния туристически портал visitplovdiv.com в две езикови версии, както и реклама в различни електронни медии, социални мрежи и чрез печатни материали. Основната цел е да се повиши туристическият поток, а също и ръст на посещенията в музеите, галериите и обектите на Институт „Старинен Пловдив“. Паралелно с това ще се работи и за повишаване на качеството на предлагание туристически услуги и на разпознаваемостта и привлекателността на бранд Пловдив.
От ПП-ДБ попитаха защо няма реклама на пловдивския туристически продукт на сайта на Летище Пловдив. Заместник-кметът по култура, археология и туризъм Пламен Панов каза в зала, че по негова инициатива средствата, които се отделят за фонда за развитие на Летище Пловдив, са изкарани от перо култура.
Летище Пловдив е държавно, то се управлява от няколко общини, а Община Пловдив прави вноска в този фонд. Не може да очаквате от средствата за туризъм да се отделят пари за реклама на летището, каза Пламен Панов.
По думите му, тук трябва да играе принципът "морковът и тоягата". Тоест, колко от тези 200 000 пътници, които пристигат на Летище Пловдив, после идват в града, обясни още Панов. Той припомни, че от 1 април Община Пловдив има дирекция "Туризъм", а основната цел е да се развива туристическият бранш. И увери, че се работи активно Пловдив да се превърне в интересно туристическо преживяване за посетителите, включително и с дигитални игри в музеите.
Димитър Колев от ГЕРБ заяви, че предвиденото повишение на контрола върху местата за настаняване и решаване на проблемите с нелегалните структури, ще увеличи приходите от туристическия данък, който се плаща в града.
Слави Георгиев от ГЕРБ каза, че отчетът за туризма е добър, защото има развитие в тази област. Но има и още какво да се подобрява. Ако има какво да развиваме тепърва, това е пловдивският дух, каза Георгиев и допълни, че трябва да се мисли какво предлага Пловдив. Според него Летище Пловдив целево се задържа в това положение, за да не е конкуренция на софийското.
Важно е не кой, а чий ще е особеният управител на "Лукойл България" - кои хора зад него ще дърпат конците. Така смята проф. Румен Гечев, бивш вицепремиер и министър на икономиката в „Кабинета Виденов“, сега преподавател по икономика в УНСС. Според него н оминацията на Румен Спецов, появила се само дни преди изтичането на законовия срок, е..
Благотворителна кампания под надслов „Купи и Дари“ организират за втора поредна година Ротари, Ротаракт и Интеракт клубовете в Пловдив. Кампанията е насочена към хора и семейства в затруднено положение, като целта е да се съберат дълготрайни хранителни продукти за тях. Миналата година по време на акцията бяха събрани над два тона хранителни..
Организацията "Тракийски туристически район" провежда обучение по проект DETOUR - инициатива за трансформация на местния туристически сектор, насочена към малките и средни предприятия в туризма. Тя се фокусира върху най-актуалните предизвикателства пред индустрията: устойчив туризъм, дигитална трансформация и адаптация към климатичните промени...
Икономическото и социалното развитие на регоините остава „на две скорости“. Стопанската активност, инвестициите и човешките ресурси се концентрират в ограничен брой силни градски центрове, които създават по-висока добавена стойност, разчитат на по-добре функциониращи пазари на труда и имат по-качествена инфраструктура. Тази концентрация поставя..
770 000 души в България страдат от диабет, от тях около 2500 са деца. В Световния ден за борба с диабета разговаряме с Мариета Котова, която е председател на Националната асоциация на децата с диабет. Сред най- сериозните проблеми е това, че НЗОК не реимбурсира изцяло инсулиновите помпи, а цената от 400 лева на месец е непосилна за много семейства...