„Увеличението е средно с 20%. Без промяна остават картите за ученици и деца. Превозът за малките до 7 г. остава безплатно. Трябва оаче да се издаде все пак билет с „нулева стойност“ – обясни Ангел Даскалов от пловдивското поделение "Пътнически превози" на БДЖ.
По думите му, цените не са вдигани от 2012 г. с изключение на едно „малко“ индексиране от 2023 г. с 1.8%. Същевременно, през това време разходите на компанията са скочили с над 23%. Няма начин билетите да останат с непроменени цени при това положение, коментира Ангел Даскалов.
Той даде и конкретни примери за новите цени на ЖП билетите по някои основни направления за пловдивските пътници:
Пловдив – Пазарджик – с пътнически влак предишна цена от 2.70 става на 3.20, тук увеличението е с 50 ст. За бързия влак по това направление цената от 3.65 лв. става на 4.40 лв. (80 ст.повече).
По линията Пловдив – Асеновград увеличението е с 10 ст. – от 1.50 лв. на 1.60 лв.
Пловдив – София: от 8 лв. става на 9.90 лв. за пътнически влак, а за бързия – от 9.15 лв. става 11 лв.
Пловдив Карлово – от 3.95 – на 5 лв. за пътническия и 6.20 лв. за бързия влак нова цена.
Пловдив – Бургас става 16.80 за пътнически и 19.20 за бързия влак нови цени. Уточнява се, че маршрутът е през Димитровград заради продължаващите ремонти по линията.
Пловдив - Варна вече е 20 лв. за пътнически влак и 22.90 лв. за бързия влак.
Подновяването на влаковете остава основен приоритет на БДЖ, увери Ангел Даскалов.
Има договор за 76 вагона от немските железници Дойче Бан, които са напъллно съввременни и комфортни. Първата доставка от 19 вагона предстои в най-скоро веме.
Освен това чакаме нови 10 локомотива от ново поколение, с което рязко ще се увеличи скоростта и оттам – ще намалее времетраенето на пътуванията.
Продължаващият ремонт на Централна гара Пловдив затруднява превоза на пътници, но неговите темпове зависят от другата компания – НКЖИ, а превозваческата структура на БДЖ прави всичко възможно за нормалния и в срок превоз на пътниците до техните направления, увери Ангел Даскалов от пловдивското поделение "Пътнически превози" на БДЖ.
Веселин Костов е основател и председател на „Браво Пловдив“ и според него признанието на Борисов, че е наредил освобождаването на Ерол Садъков, за да се дистинцира местната власт от всички, за които има съмнения, че се свързани с контрабанда, е популизъм, "който прикрива доста други неща". Борисов е разпоредил "ликвидиране" на "Браво Пловдив" от..
Много е объркваща "салатата от контрабандни канали" (бел.ред. по думите на депутата от ПП-ДБ Божидар Божанов), защото освен национални има и много пловдивски връзки, които обикновеният човек няма как да знае. Това коментира в предаването "Ден след ден" Тихомир Безлов , експерт от Центъра за изследване на демокрацията (ЦИД), който от години разследва..
ПП-ДБ внасят днес в Народното събрание проекторешение, с което вътрешният министър да бъде задължен да предоставя цялата информация по случая с контрабандния канал в Пловдив , а след празниците да бъдат изслушани в пленарна зала и полицаите от ГДБОП, разбили канала, което техни началници се опитаха да осуетят. Според народния представител от..
Градският транспорт в Пловдив да стане общински, като единствено така ще се гарантира качеството на услугата – заяви в интервю за Радио Пловдив председателят на комисията по транспорт в Общинския съвет Симеон Петров от партия „Възраждане“. „Автобусите са мръсни, нередовни, пропускат спирки и в тях шофьорите си позволяват да пушат“ –..
След София и в Пловдив бе открита " Розова къща ". Дейността на центъра е насочена към хора, които страдат от зависимости към психоактивни вещества и/или алкохол и предлага социална подкрепа, за да им помогне да започнат нов етап от живота си. Зам.-кметът по спорт и социална политика Николай Бухалов участва в откриването на Дневен център за..