Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Промените при шофьорския изпит няма да намалят катастрофите

Промените при шофьорските изпити от декември месец няма да допринесат за подобряване на пътната безопасност. Те са козметични, необходими са доста по-големи промени, но няма воля да бъдат предприети.

Това коментира Трендафил Маринов от Съюза на автоинструкторите по повод промените в наредбата за придобиване на свидетелство за правоспособност. С тях се ограничава броят на явяването на шофьорски изпити – до 4 пъти в рамките на половин година.

Това е и единственото изменение, което Маринов отчита като стъпка в правилната посока. Не разбира обаче на каква база е решено какъв да бъде броят на явявания и в какъв период.

„Това е една хубава промяна, но защо 4 пъти за 6 месеца, защо не е 3 пъти за 3 месеца. Няма мотив защо точно тези числа са използвани.

Аз мисля, че 4 опита е достатъчно. Като възможност  не е никак малко, но тук пак се връщаме към квалификацията на инструктора.

В наредбата трябваше да бъде променено изискването за квалификацията им. Не може с едногодишно фиктивно обучение да станеш инструктор.

Трябва да има завършена необходимата педагогика, начин на преподаване. Необходима е нова учебна документация. Нашата документация е от 1999 г., но ще имаме GPS“, каза Маринов.

Той обясни, че не вижда как тези промени биха подобрили пътната безопасност. Според него увеличаване времето, в което се пазят записите от изпита по кормуване, от 3 месеца на 2 години също няма смисъл. Причината е, че в Автомобилна администрация няма достатъчно кадри. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Фирмите у нас се адаптират към модела в индустрията с коли

Компаниите в България успешно се адаптират към  новия модел в автомобилната  индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..

публикувано на 31.01.25 в 16:11

С бойкот цени не се свалят, важна е конкуренцията

Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас .  Според него потребителските бойкоти имат дълга история..

публикувано на 31.01.25 в 16:02

Бюджетът на държавата трябва да e изкуство на разумното

Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните  приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната,  коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...

публикувано на 31.01.25 в 11:06

Търсят се още 6,8 млн. лева за електронния билет в Пловдив

Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..

обновено на 30.01.25 в 16:32

Учители предлагат 5 дни междусрочна ваканция

Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..

публикувано на 30.01.25 в 14:21