Това коментира Трендафил Маринов от Съюза на автоинструкторите по повод промените в наредбата за придобиване на свидетелство за правоспособност. С тях се ограничава броят на явяването на шофьорски изпити – до 4 пъти в рамките на половин година.
Това е и единственото изменение, което Маринов отчита като стъпка в правилната посока. Не разбира обаче на каква база е решено какъв да бъде броят на явявания и в какъв период.
„Това е една хубава промяна, но защо 4 пъти за 6 месеца, защо не е 3 пъти за 3 месеца. Няма мотив защо точно тези числа са използвани.
Аз мисля, че 4 опита е достатъчно. Като възможност не е никак малко, но тук пак се връщаме към квалификацията на инструктора.
В наредбата трябваше да бъде променено изискването за квалификацията им. Не може с едногодишно фиктивно обучение да станеш инструктор.
Трябва да има завършена необходимата педагогика, начин на преподаване. Необходима е нова учебна документация. Нашата документация е от 1999 г., но ще имаме GPS“, каза Маринов.
Той обясни, че не вижда как тези промени биха подобрили пътната безопасност. Според него увеличаване времето, в което се пазят записите от изпита по кормуване, от 3 месеца на 2 години също няма смисъл. Причината е, че в Автомобилна администрация няма достатъчно кадри.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..