Хората обвиняват НКЖИ за огромното забавяне, а срокът за завършването на надлеза, по думите им, е удължаван няколко пъти.
„Вече повече от година строежът продължава, а ние все още нямаме яснота кога надлезът ще бъде довършен. Вместо безопасна и удобна връзка между селата сме принудени да използваме опасни и компрометирани алтернативни маршрути. Затова настояваме за ясни и конкретни срокове от страна на НКЖИ за завършването на надлеза и незабавна рехабилитация на алтернативния път между Трилистник и Скутаре“, обясняват протестиращи.
„В нашето село няма училище, много деца ходят на детска градина в друго село. Нямаме и аптека, на практика сме зависими от близките села“, каза пред Радио Пловдив Василена Нанева.
Тя посочи, че алтернативното трасе е в много лошо състояние, а другият вариант е магистралата, която обаче е опасна за пресичане.
„Вече не можем да се примиряваме с бездействието и безотговорността на комисията! Стотици хора ежедневно рискуват, преминавайки по разбития алтернативен прашен и осеян от дупки междуселски път, а други са принудени да удължават маршрута си с над 20 километра през опасния участък на АМ Тракия от 137-я до 141 км. Всички се питаме – докога?
Настояваме НКЖИ и отговорните институции да дадат конкретни отговори и да предприемат незабавни действия за спешно довършване на надлеза и въвеждането му в експлоатация! Няма да отстъпим, докато не виждам реален напредък и решаване на проблема“, заявяват още протестиращите.
В отговор от НКЖИ, адресиран до Радио Пловдив, се посочва нова прогнозна дата за завършване на надлеза и тя е 30 ноември тази година. "Забавянето на обекта е вследствие на лоша организация на работата от страна на изпълнителя и при неспазване на срокове ще бъдат налагани неустойки, предвидени в договора", уверяват от НКЖИ.
Те добавят, че изпълнителят е поел ангажимента за създаването на организация за бързо довършване на оставащите дейности, включително реконструкцията на въздушния електропровод, за който е стартирана процедура по издаване на разрешение за строеж.
От НКЖИ уточняват, че новият пътен надлез в района на Трилистник към настоящия момент е с изцяло изградена връхна конструкция, подходи към пътното съоръжение и е положен първият пласт от асфалтовите смеси. "Предстои да се дооформят откосите на насипите, полагане на последните пластове асфалтови смеси, монтиране на ограничителни системи, полагане на маркировка и пътни знаци за организация на движението, както и реконструкция на въздушен електропровод, пресичащ пътния надлез".
Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..
Въможен ли е бюджет за 2025 година с дефицит до 3% от брутния вътрешен продукт (БВП), без увеличаване на данъци, без въвеждане на нови и без намаляване на разходите, свързани с важни инвестиционни, структуроопределящи проекти, каквато заявка даде Министерство на финансите. Според икономиста Кольо Парамов страната в момента се намира в "режим на..