Експертът по пътна безопасност Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите от катастрофи у нас коментира в програма "Ден след" има ли основание за вдигане на застраховките. „Гражданска отговорност“ и „Злополука на пътниците“ за таксита, което стана повод и за протеста им днес в Пловдив.
Той припомни, че таксита винаги са плащали по-високи застраховки ГО и Каско, защото презумцията е, че те са 24 часа на пътя и автомобилът е по-рисков.
Обикновено цената, която дават застрахователите за таксиметровите автомобили е от 100% до 200% по-скъпа от ГО за останалите. Направих бърз преглед на тарифите, но нека да не се спекулира с това, наистина има компании, които обявяват цени от 3000 лева, но това са компании, които не желаят да имат клиенти таксиметрови автомобили, допълни Тодоров.
По думите му в България има 18-19 компании, които продават ГО и има компании, при които увеличението е до два пъти. Така, че ако е 300 лева цената на ГО за стандартен автомобил, то 600 лева ще е годишната цена за таксиметров автомобил.
Според него всяка компания има право да си избира клиентите като в това няма злоупотреба и на пазара има такива, които не са вдигнали драстично цената. Той посочи, че цените на ГО я вдигат компаниите, които не искат да имат за клиенти таксиметрови шофьори.
Има компании които предлагат 200 % увеличение, но има такива които предлагат 500% и това са такива, които не искат таксита в портфейла си, каза още Тодоров.
Той уточни, че КФН трябва да направи анализ и да провери защо се вдига ГО за такситата.
След протестите Комисията за финансов надзор трябва да направи проверка и кои компании и защо са вдигнали тарифите.
Не знам от какво е продиктувано това увеличение и дали не се е получило развален телефон, посочи още експертът .
Той препоръча на таксиметровите шофьори да проверят и в други компании на каква цена се продават застраховките и да си намерят най-изгодната за тях.
Тодоров изрази мнение, че няма основание да се повиши цената на гражданска отговорност за останалите автомобили. По думите му няма увеличение на ПТП през последните месеци, но припомни, че има ръст на услугите в сервизите, които ремонтират автомобилите след катастрофа.
Надявам се, че след протестите на таксиметровите шофьори КФН ще извърши този анализ, посочи Тодоров.
Цялото интервю може да чуете от прикачения звуков файл.
Общественият съвет за Национална детска болница подаде оставка. Това съобщи на брифинг пред Министерството на здравеопазването председателят на съвета проф. Иван Литвиненко. В съвета имаше 11 членове и всички се оттеглят заради липсата на комуникация. Пред Радио Пловдив журналистът Надежда Цекулова, която е член на Обществения съвет, обясни, че..
За горивата и санкциите - какво да очакваме на нашия енергиен пазар и след 1 януари, когато идват разплащанията с евро? Прогнозата за сделката "Лукойл" правим в разговор с доц. Васил Петков , преподавател по МИО и маркетинг в ПУ и УНСС. С него говорим за критичните въпроси около съдбата на „Лукойл Нефтохим“ в Бургас и влиянието на санкциите..
Какво за развитието на Летище Пловдив излиза на преден план, след като стартира линията до Милано, какво сочи анкетата на сайта на пловдивския аеропорт и какви са предпочитаните дестинации на хората от Южна България, разговор с изпълнителния директор Красимир Пешев . Пешев съобщи, че допитването до пътниците е провокирано от техните въпроси в..
До два месеца Апелативният съд в Пловдив ще излезе с решение по делото за убийството на Димитър Малинов от Цалапица. Основния подсъдим Рангел Бизюрев е осъден на 15 години затвор, но прокуратурата и близките на жертвата искат доживотен затвор като частни обвинители, а защитата на Бизюрев – по-леко наказание. В плeoдарията си държавното обвинение..
Среща на бизнеса в Пловдив, Пазарджик и региона организира “Капитал Градове”, платформата за регионални дискусии и издания на в. "Капитал". Тя ще се проведе в хотел DoubleTreebyHilton в Пловдив. В срещата ще участват кметовете на Пловдив и на Пазарджик Костадин Димитров и Петър Куленски и представители на бизнеса в областта на..