Вярват ли хората на информацията, която им дават таблата по спирките? Според възрастна жена, не може да им се вярва. По думите ѝ най-лошият градски транспорт е в Пловдив. Тя обясни, че времената за пристигане на автобусите "танцуват", а понякога автобуси идват 10-15 минути преди указаното време. На нейното мнение са и други хора.
Според хората в повечето случаи информацията на таблата е точна. Но не винаги. Някои пък казват, че таблата показват точно, но част от автобусите отсъстват в показваната информация. Пловдивчани допускат, че проблемът с таблата от миналата седмица се дължи на смяната на собствениците по линиите в градския транспорт или на съвременните технологии.
Оказа се, че отстраняването на проблема не е толкова лесно и то продължи доста време, а междувременно пловдивчани се върнаха поне с 10 години назад, когато просто си седяха на спирките и дори не се опитваха да гадаят кога ще дойде техния автобус. Според директора на Общинското предприятие "Организация и контрол на транспорта“ Георги Стоилов екипът на предприятието работи усилено, за да се появи информацията за автобусите на таблата. И това стана - за една част в края на неделния ден, а за друга - днес сутринта (понеделник).
По думите на Стоилов, тъй като таблата са правени по проекта от 2016 година на испанската фирма "Индра", те показват разписанието само на 90 автобуса от градския транспорт, които са оборудвани все още с тази система.
Според него надграждането на тази система тепърва предстои, общината продължава да работи по въвеждането на електронната билетна система и останалите механизми за контрол. Все още обаче няма реално сключен договор за тази част от работата, но се работи по този въпрос.
Стоилов допълни, че продължава работата по въвеждането на електронното таксуване в автобусите с дебитни карти, пластики и мобилно приложение. По думите му специалистите работят по пускането на цялата система от 1 януари.
От общинското предприятие посъветваха пловдивчани да използват и мобилните приложения за информация на движението на автобусите, която се предоставя в реално време.
Важно е не кой, а чий ще е особеният управител на "Лукойл България" - кои хора зад него ще дърпат конците. Така смята проф. Румен Гечев, бивш вицепремиер и министър на икономиката в „Кабинета Виденов“, сега преподавател по икономика в УНСС. Според него н оминацията на Румен Спецов, появила се само дни преди изтичането на законовия срок, е..
Благотворителна кампания под надслов „Купи и Дари“ организират за втора поредна година Ротари, Ротаракт и Интеракт клубовете в Пловдив. Кампанията е насочена към хора и семейства в затруднено положение, като целта е да се съберат дълготрайни хранителни продукти за тях. Миналата година по време на акцията бяха събрани над два тона хранителни..
Организацията "Тракийски туристически район" провежда обучение по проект DETOUR - инициатива за трансформация на местния туристически сектор, насочена към малките и средни предприятия в туризма. Тя се фокусира върху най-актуалните предизвикателства пред индустрията: устойчив туризъм, дигитална трансформация и адаптация към климатичните промени...
Икономическото и социалното развитие на регоините остава „на две скорости“. Стопанската активност, инвестициите и човешките ресурси се концентрират в ограничен брой силни градски центрове, които създават по-висока добавена стойност, разчитат на по-добре функциониращи пазари на труда и имат по-качествена инфраструктура. Тази концентрация поставя..
770 000 души в България страдат от диабет, от тях около 2500 са деца. В Световния ден за борба с диабета разговаряме с Мариета Котова, която е председател на Националната асоциация на децата с диабет. Сред най- сериозните проблеми е това, че НЗОК не реимбурсира изцяло инсулиновите помпи, а цената от 400 лева на месец е непосилна за много семейства...