БДЖ остава монополист в обществената услуга за превоз на пътници. Това е регламентирано от решение на служебното правителство от 30-ти октомври.
В същото време Синдикатът на железничарите към КНСБ поиска среща с транспортния министър Красимира Стоянова, която в медиите обяви, че ще разделят жп маршрутите на три лота. "Дошло е време за промяна в железопътния транспорти най-после трябва да бъде направена смела крачка. Към момента работим по вариант разделянето на железопътната мрежа да е на три лота. Това са София - Пловдив - Бургас, София - Горна Оряховица - Варна и цялата останала част", казва Стоянова в интервю, публикувано на сайта на МТ.
Решението от 30 октомври променя решение от месец март на редовното правителство за провеждане на конкурс на база пазарен анализ, което води до промяна на политиката, коментира пред Радио Пловдив синдикалистът Петър Бунев. Имаме такъв анализ, който казва, че за България като малък пазар не е подходящо пътническите превози да се разделят на лотове, обясни той.
От синдикатите са научили от медиите за намерението на министър Стоянова да раздели железниците на три лота. Според Бунев в момента от една страна се удължава с една година по спешност дейността на БДЖ, а от друга - железниците се делят на лотове. "Това са дългосрочни политики и договори за по 15 години и да се вземат без обсъждане не е нормално. Лови се риба в мътна вода", коментира той.
Позицията на Синдиката на железничарите към КНСБ е, че ако бъдат разделени пътническите превози на лотове, услугата ще стане още по- неефективна. БДЖ беше и тази година достатъчно оплюта, но подвижният състав няма да бъде увеличен. Как ще разделим влаковете на трима превозвачи – това води до 20% по- неефективни превозвачи, заяви той и добави, че всеки може да дойде и да вози, защото пазарът е либерализиран, но никой не идва, защото не разполага с влакове и персонал.
Пътническите вагони са много скъпи съоръжения и затова частните превозвачи искат да вземат тези на БДЖ, както и кадрите на компанията, категоричен е Петър Бунев. Друг проблем е, че има печеливши и непечеливши линии, като вторите частен жп превозвач няма да вземе.
Ако областен управител или кмет се оплаче на министъра от БДЖ, влаковете веднага се възстановяват. Ако превозвачът е частен, няма да възстанови подвижният състав, защото ще е на загуба, коментира той.
Мнението му е, че истинска конкуренция в пътническите жп превози ще има тогава, когато по един и същ маршрут се движат влаковете на няколко фирми, а не когато маршрутите се разделят на лотове.
Продължават дискусиите около бюджет 2026, а според управляващите сериозни промени в параметрите му не се предвиждат. В ефира на Радио Пловдив икономистът и специалист по маркетинг и стратегическо планиране проф. Боян Дуранкев подчерта, че вероятно така предложеният бюджет все пак ще претърпи промени. „Все още няма внесен проект в..
Начинът, по който държавата реагира на наложените рестрикции на САЩ около рафинерията Лукойл, повдигна редица въпроси за прозрачността и правовия ред. Това коментира политологът д-р Теодор Славев. Той припомни, че решениет о на енергийната комисия за разширяване на правомощията на особения управител е било взето само за 29 секунди. Това по..
Въпреки нестабилната политическа обстановка до преди година, Община Карлово успя да спечели няколко проекта по Плана за възстановяване и устойчивост. По един от тях - санирането на многоетажни жилищни сгради, вече работим. Одобрени са 16 блока на територията на град Карлово, по 4 от тях се работи, а до средата на декември започваме и останалите, каза..
Здравната тема точно днес е за инсултите. Говорим с д-р Георги Георгиев , заместник-председател на Асоциацията за инсулт и афазия. Те ще обявят официално 11 ноември като Национален ден за борба с инсулта , с цел да се фокусира вниманието на институциите и обществото върху мащаба и спецификата на проблема в България. Асоциацията представи отчет..
Многобройни сигнали от измамени клиенти на известна международна финтех компания са постъпили в ГДБОП. Измамниците се представяли за служители от поддръжката на финансовата платформа. Сценариите са различни, а целта е престъпниците, които са от трансгранична организирана престъпна група, да добият достъп до сметката или до данните от банковата..