БДЖ остава монополист в обществената услуга за превоз на пътници. Това е регламентирано от решение на служебното правителство от 30-ти октомври.
В същото време Синдикатът на железничарите към КНСБ поиска среща с транспортния министър Красимира Стоянова, която в медиите обяви, че ще разделят жп маршрутите на три лота. "Дошло е време за промяна в железопътния транспорти най-после трябва да бъде направена смела крачка. Към момента работим по вариант разделянето на железопътната мрежа да е на три лота. Това са София - Пловдив - Бургас, София - Горна Оряховица - Варна и цялата останала част", казва Стоянова в интервю, публикувано на сайта на МТ.
Решението от 30 октомври променя решение от месец март на редовното правителство за провеждане на конкурс на база пазарен анализ, което води до промяна на политиката, коментира пред Радио Пловдив синдикалистът Петър Бунев. Имаме такъв анализ, който казва, че за България като малък пазар не е подходящо пътническите превози да се разделят на лотове, обясни той.
От синдикатите са научили от медиите за намерението на министър Стоянова да раздели железниците на три лота. Според Бунев в момента от една страна се удължава с една година по спешност дейността на БДЖ, а от друга - железниците се делят на лотове. "Това са дългосрочни политики и договори за по 15 години и да се вземат без обсъждане не е нормално. Лови се риба в мътна вода", коментира той.
Позицията на Синдиката на железничарите към КНСБ е, че ако бъдат разделени пътническите превози на лотове, услугата ще стане още по- неефективна. БДЖ беше и тази година достатъчно оплюта, но подвижният състав няма да бъде увеличен. Как ще разделим влаковете на трима превозвачи – това води до 20% по- неефективни превозвачи, заяви той и добави, че всеки може да дойде и да вози, защото пазарът е либерализиран, но никой не идва, защото не разполага с влакове и персонал.
Пътническите вагони са много скъпи съоръжения и затова частните превозвачи искат да вземат тези на БДЖ, както и кадрите на компанията, категоричен е Петър Бунев. Друг проблем е, че има печеливши и непечеливши линии, като вторите частен жп превозвач няма да вземе.
Ако областен управител или кмет се оплаче на министъра от БДЖ, влаковете веднага се възстановяват. Ако превозвачът е частен, няма да възстанови подвижният състав, защото ще е на загуба, коментира той.
Мнението му е, че истинска конкуренция в пътническите жп превози ще има тогава, когато по един и същ маршрут се движат влаковете на няколко фирми, а не когато маршрутите се разделят на лотове.
Задачите, които днес учениците решаваха на Националното външно оценяване по математика са почти стандартни, няма нещо, което би притеснило децата. Това е мнението на проф. Ивайло Старибратов, преподавател по математика в пловдивския филиал на Техническия университет. Според него тестът, като трудност по шестобалната система, е бил някъде около..
Поскъпване на сиренето, яйцата, хляба, месото и минералната вода, отчитат от НАП, КЗК и КЗП, които подеха кампания за борба със спекулата на прага на еврозоната. На фокус през следващите дни е и Законът за агрохранителната верига, чиято цел е да сложи ред в пазара и да защити труда на производителите. Той вече е качен за обществено обсъждане. Ще..
В навечерието на Деня на фармацевта -24 юни, Еньовден, Семейните фармацевти обединяват пет града в национално бягане за здраве. Най-мащабни се очакват проявите в Пловдив и в Бургас на 21 юни. Споделен градско бягане в един и същ час и ден ще има и в София Варна и Плевен. В програма "Точно днес" магистър – фармацевт Анелия Найеднова от..
Позитивните оценки на евроинституциите за готовността на България да въведе еврото съжителстват с предпазливост от българското финансово министерство при представянето на обичайните месечни данни за изпълнение на бюджета. На това обръща внимание бившият депутат от „Демократична България“ Владислав Панев. Обичайно МФ публикува предварителни данни..
Народното събрание обсъжда на второ четене Закона за личния фалит. България остава единствената страна в Европейския съюз без правна уредба за несъстоятелност на физически лица. Законопроектът е внесен от Министерския съвет, „Продължаваме промяната“ и „БСП – Обединена левица“, и беше приет на първо четене през април. Според Богомил Николов от..