До момента именно заради граничния контрол преките и косвените загуби за страната ни са възлизали на над 1 милиард и 600 милиона годишно, обясни Арабаджиев.
Според него влизането по суша в Шенген ще доведе и до ползи за българските производители. Причината е, че тези, които изнасят стоки ще могат да стигат по-бързо до Западна Европа. Това пък ще доведе до по-ниска цена на продуктите, които купуват българите.
“Редица стоки у нас са 15% по-скъпи отколкото в Западна Европа, като една от причините беше неприемането ни в Шенген. Очакваме сега нашите цени да бъдат поне такива, каквито са в Западна Европа.
По отношение на контрола в Шенгенското пространство трябва да се отбележат няколко важни елемента. Заявката, която дава властта, е че кантарите няма да присъстват на граничния пункт. За нас това е от изключително значение, защото те бяха една от причините да има опашки.
Страната ни има една от най-модерните ТОЛ системи, която има възможност да мери в динамичен режим теглото на превозните средства. Все още обаче не знаем дали тя ще бъде използвана за проверка на теглото на тежкотоварните автомобили, или ще се обособяват места с кантари във вътрешността на страната. За да се направи организация за кантарите би трябвало те да отговарят на определени изисквания по отношение на площадката, на сертифициране на самите уреди.
Дори и да е с кантари, важното е, че те няма да присъстват на зоната на граничния пункт. От там насетне където и да бъдат позиционирани предполага, че е въпрос на избор на контролния орган да отдели едно, две, пет превозни средства и да ги претегли. Останалият трафик обаче ще продължава към граничния пункт и няма да се налага тези, които са зад спрените превозни средства да изчакват”, коментира Арабаджиев.
Добави още, че от транспортния бранш не са против проверката на база анализ риска. Напротив според тях е редно да се проверяват тези шофьори, които са рискови и правещите нарушения да бъдат санкционирани.
Сериозен проблем на страната ни според Арабаджиев обаче е инфраструктурата, особено в Северозападна България. Затова и вчера от транспортния бранш са изпратили писмо до министъра на регионалното развитие и благоустройството с настояване в най-кратки срокове да бъде пусната отсечката Мездра-Ботевград, за да може да се ползва като най-бързия и кратък маршрут. Към момента трафикът на камиони от София за Видин минава през Плевен и Долни Дъбник, което значително увеличава разстоянието и разходите за гориво.
“От години алармираме за инфраструктурни проблеми, но резултатите са малко видими, трудно се постигат. За всички е ясно, че пътищата в България не отговарят на съвременните изисквания, особено на тези, при които трябва да се движат тежкотоварните автомобили.
Притеснения нямам. За нас е важно всичко да е предвидимо. Затова до края на годината очакваме да проведем срещи с отговорните министерства и да ни кажат точно по какъв начин ще се извършва контролът, какво ще се случва по границите”, отбеляза Арабаджиев.
Изминаващата си 2024 г. определи като тежка за транспорта, но все пак по-добра от предходната 2023 г.
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..
Няма да има компромис със социалните плащания, няма да се увеличават данъците и ще бъде гарантирано изплащането на увеличените пенсии, както прие НС, това заяви в Пловдив министърът на труда и социалната политика Борислав Гуцанов, който участва в националното съвещание на Агенцията по заетостта. „Лично моята цел е да обърнем повече внимание..
Търсим резерви и предстои да уточним кои точно разходи ще бъдат орязани в бюджет 2025, това каза в Пловдив вицепремиерът и министър на иновациите и растежа Томислав Дончев. Той посочи, че до две седмици ще има представен бюджет, като няма да се увеличават данъци. Един от акцентите е войната със сивата икономика, защото 1/ 3 от икономиката ни е в..
Напълно завършен околовъстен път на Пловдив с две платна за движение може да има не по-рано от 7 години, смята заместник-областният управител на Пловдив Атанас Ташков. За работата по Югоизточния обходен път, който е част от Околовръстното шосе, Ташков каза: „Вече има изготвен План за устройствено планиране (ПУП), обявен е от община Пловдив и..
Клиниката по пулмология към Университитетска болница „Свети Георги“ в Пловдив е пълна с пациенти с пневмонии. Това заяви в предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив доцент Владимир Ходжев, началник на клиниката и заместник-председател на Дружеството по белодробни болести. „Има ръст на пневмониите, които са два типа – усложнения с..