От него става ясно, че през изминалата година при лоши условия са загинали 10 души или 2% от всички загинали при катастрофи през годината. Докато когато времето е било сухо, слънчево и благоприятно за движение са загинали 352 души или 73% от всички намерили смъртта си на пътя.
По-малкото жертви се дължат на факта, че когато метеорологичните условия са усложнени шофираме по-внимателно, с по-ниска от разрешената за движение скорост, обясни Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.
Докато при хубаво време рискът се увеличава, тъй като скоростните ограничения не са съобразени със състоянието на пътната инфраструктура в страната.
Затова Богдан Милчев призова 2025 г. да е годината, в която ще оправим пътната инфраструктура. Според него през последните 3 години фокусът при пътния травматизъм е изместен от лошата инфраструктура към пияните и дрогирани шофьори, които ни убиват на пътя.
Даде и пример, че през изминалата година има само по един смъртен случай след употреба на наркотици и на алкохол
„Не можем да повлияем на пътния травматизъм с традиционните мерки с камери и с контрол, защото на пътя се загива, не защото малко ни контролират, не защото шофьорите не спазват, защото самият път създава предпоставка шофьорите да допускат грешки.
През 2024 г. загиналите са с 8% по-малко спрямо предходната, но това е благодарение на събитията, т.е. имаше повече дъждовни и мъгливи дни. Освен това при голяма част от катастрофите със загинали е имало по-малко души в колата.
Може да има по-малко загинали, но рискът става все по-висок“, каза Милчев.
Той добави, че държавата ни няма достатъчно средства, за да ремонтира цялата инфраструктура, затова трябва да набележи потенциално опасните места и да работи върху тях.
Отбеляза още, че Пловдив е сред най-опасните градове за пътен травматизъм в страната. Причината – бързото разрастване във всички посоки без да е помислено за логистиката.
Ситуацията с шарката по овце и кози в Пловдивско се усложни. Освен унищожени животни в 42 от 65 огнища, мерките на БАБХ вече вкючват и забрана за изкупуване на мляко от фермите на областта. За заразата, икономическия ефект и управленските решения разговаряме с професора от Аграрния университет Дойчо Димов, който е и председател на Сдружение за..
Помним протестите на строителния бранш отпреди няколко месеца срещу намерението на община Пловдив да вдигне с повече от 100% таксите за издаване на строително разрешение. Те спряха след като предприемачът Илиян филипов поиска и получи посредничеството на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов. Компромисът, който да удовлетвори двете страни бе таксите да се..
Пловдив очаква поне 13 процента ръст на нощувките по време на фестивала „Hills of Rock“, който стартира днес на Гребната база – заяви в интервю за Радио Пловдив заместник-кметът по култура и туризъм Пламен Панов. "Очакваме около 30-35 000 души да посетят фестивала", подчерта Панов. Капацитетът на Пловдив относно нощувките е увеличен..
Ако има повишаване на приходите от увеличената такса за разрешенията за строеж, поемам ангажимента да ги делегираме на районите. Това заяви пловдивският кмет Костадин Димитров в интервю за Радио Пловдив, след като ОбС прие повишението на таксите за разрешителни за строеж, но отхвърли предложението за създаване на фонд „Благоустрояване“, в..
Около 200 хиляди българи нито работят, нито учат. В същото време над 50 хиляди работници от трети страни са наети от началото на годината. В България се създава и електронен регистър на икономически неактивните лица. Той ще обхваща хора на възраст между 16 и 65 години, които не работят, не учат и не са регистрирани в бюрата по труда. Това събщи..