От него става ясно, че през изминалата година при лоши условия са загинали 10 души или 2% от всички загинали при катастрофи през годината. Докато когато времето е било сухо, слънчево и благоприятно за движение са загинали 352 души или 73% от всички намерили смъртта си на пътя.
По-малкото жертви се дължат на факта, че когато метеорологичните условия са усложнени шофираме по-внимателно, с по-ниска от разрешената за движение скорост, обясни Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.
Докато при хубаво време рискът се увеличава, тъй като скоростните ограничения не са съобразени със състоянието на пътната инфраструктура в страната.
Затова Богдан Милчев призова 2025 г. да е годината, в която ще оправим пътната инфраструктура. Според него през последните 3 години фокусът при пътния травматизъм е изместен от лошата инфраструктура към пияните и дрогирани шофьори, които ни убиват на пътя.
Даде и пример, че през изминалата година има само по един смъртен случай след употреба на наркотици и на алкохол
„Не можем да повлияем на пътния травматизъм с традиционните мерки с камери и с контрол, защото на пътя се загива, не защото малко ни контролират, не защото шофьорите не спазват, защото самият път създава предпоставка шофьорите да допускат грешки.
През 2024 г. загиналите са с 8% по-малко спрямо предходната, но това е благодарение на събитията, т.е. имаше повече дъждовни и мъгливи дни. Освен това при голяма част от катастрофите със загинали е имало по-малко души в колата.
Може да има по-малко загинали, но рискът става все по-висок“, каза Милчев.
Той добави, че държавата ни няма достатъчно средства, за да ремонтира цялата инфраструктура, затова трябва да набележи потенциално опасните места и да работи върху тях.
Отбеляза още, че Пловдив е сред най-опасните градове за пътен травматизъм в страната. Причината – бързото разрастване във всички посоки без да е помислено за логистиката.
Общественият съвет за Национална детска болница подаде оставка. Това съобщи на брифинг пред Министерството на здравеопазването председателят на съвета проф. Иван Литвиненко. В съвета имаше 11 членове и всички се оттеглят заради липсата на комуникация. Пред Радио Пловдив журналистът Надежда Цекулова, която е член на Обществения съвет, обясни, че..
Междузвездният обект 3I/ATLAS предизвика нова вълна от спекулации, след като астрофизикът Ави Льоб от Харвард заяви, че той има контролирана траектория и може да представлява „извънземен кораб“. Кометата се наблюдава от началото на юли, а на 29 октомври тя направи най-близкото си приближение до Слънцето. В интервю за Радио Пловдив доц. Никола..
За горивата и санкциите - какво да очакваме на нашия енергиен пазар и след 1 януари, когато идват разплащанията с евро? Прогнозата за сделката "Лукойл" правим в разговор с доц. Васил Петков , преподавател по МИО и маркетинг в ПУ и УНСС. С него говорим за критичните въпроси около съдбата на „Лукойл Нефтохим“ в Бургас и влиянието на санкциите..
Какво за развитието на Летище Пловдив излиза на преден план, след като стартира линията до Милано, какво сочи анкетата на сайта на пловдивския аеропорт и какви са предпочитаните дестинации на хората от Южна България, разговор с изпълнителния директор Красимир Пешев . Пешев съобщи, че допитването до пътниците е провокирано от техните въпроси в..
До два месеца Апелативният съд в Пловдив ще излезе с решение по делото за убийството на Димитър Малинов от Цалапица. Основния подсъдим Рангел Бизюрев е осъден на 15 години затвор, но прокуратурата и близките на жертвата искат доживотен затвор като частни обвинители, а защитата на Бизюрев – по-леко наказание. В плeoдарията си държавното обвинение..