Как градският транспорт на Пловдив да стане привликателен и модерен, а въздухът в града ни чист, коментира в програма "Ден след ден" на Радио Пловдив общинската съветничка от „Браво, Пловдив“ Яна Димитрова.
Според нея Пловдив е най-гъсто населената община в България и няма как с магическата пръчка трафикът да бъде намален драстично.
Факт е, че ОП "Организация и контрол на транспорта", както и ресорният заместник-кмет полагат неимоверни усилия градския транспорт да бъде максимално оптимизиран, за да може да бъде по-често изплозван от граждани и това да намали употребата на лични превозни средства, които значително замърсяват въздуха, каза Димитрова.
Тя увери, че се работи по отстраняване на всички проблеми с неработещите електронни табла по спирките и въвеждане на билетната електронна система.
Ако предишните управления преди нас са искали нещата да се случавт бързо, при нас е по-важно да се случват качествено. И нещата да се правят с мисъл, така че да не се дават едни пари от джоба на пловдивчани, а да бъдат направени качествено, коментира Димитрова.
По думите и предишното управление е сключило договор с фирмата Тикси, но там не е уговорено плащането с банкова карта и е необходимо слкючаването на допълнителен договор, с които да бъде обезпечено как да бъде заплащано с банкови инструменти. Сега това би струвало допълнително 1 мил. 350 хиляди лева на пловдивчани и по 6 ст. допълнително на билетче, които да минават през банковата институция.
Следим много внимателно работата на заместник-кмета по транспорт и сме информирани, че преговорите, които се водят е именно да се намали сумата и да се търсят варианти, в които пловдивчани да не плащат още и още, допълни общинската съветничка.
Тя припомни историята с Индра и дадените милиони преди години без система да заработи в пълнота.
По думите й информацията в медиите, че превозвачите не са си получили компенсациите е истина, а причината е липса на пари в общината. Димитрова увери, че се работи и в тази посока като стремежът на ресорния заместник-кмет е в най-кратки срокове парите да бъдат платени.
Относно ОП"Екобус" Димитрова уточни, че в момента се следи за програми, които да бъдат отворени в ЕС и община Пловдив да кандидатства, за да се сдобие с първите автобуси и предприятието да заработи.
Цялото интервю може да чуете в прикачения звуков файл
С промени в Кодекса за застраховане система "бонус-малус" за задължителната застраховка "Гражданска отговорност“ бе приета от НС. Принципът представлява финансов стимул за изрядните водачи и съответно финансово наказание за онези, които причиняват пътни инциденти. Ще плащат ли наистина добрите шофьори по-малко и какъв ще е ефекта – темата в..
Добивите от пшеница и ечемик тази година са по-добри, но ниските цените на световните стокови борси вкарват нашите зърнопроизводители в загуба. Това обяви в интервю за Радио Пловдив Людмил Работов – председател на Съюза на зърнопроизводителите в Пловдив. Добивът от пшеница тази година е от 400-500 кг от декар. Цената е 330 лв. за..
Министерството на здравеопазването чрез регионалните здравни инспекции провежда информационна кампания по повод Световния ден за борба с хепатита – 28 юли. Тази година мотото, избрано от Световната здравна организация е „Да го разбием! Запознай се с фактите. Тествай се!“. Целта е повишаване на обществената информираност за рисковете от..
Ситуацията с шарката по овце и кози в Пловдивско се усложни. Освен унищожени животни в 42 от 65 огнища, мерките на БАБХ вече вкючват и забрана за изкупуване на мляко от фермите на областта. За заразата, икономическия ефект и управленските решения разговаряме с професора от Аграрния университет Дойчо Димов, който е и председател на Сдружение за..
Помним протестите на строителния бранш отпреди няколко месеца срещу намерението на община Пловдив да вдигне с повече от 100% таксите за издаване на строително разрешение. Те спряха след като предприемачът Илиян филипов поиска и получи посредничеството на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов. Компромисът, който да удовлетвори двете страни бе таксите да се..