Как градският транспорт на Пловдив да стане привликателен и модерен, а въздухът в града ни чист, коментира в програма "Ден след ден" на Радио Пловдив общинската съветничка от „Браво, Пловдив“ Яна Димитрова.
Според нея Пловдив е най-гъсто населената община в България и няма как с магическата пръчка трафикът да бъде намален драстично.
Факт е, че ОП "Организация и контрол на транспорта", както и ресорният заместник-кмет полагат неимоверни усилия градския транспорт да бъде максимално оптимизиран, за да може да бъде по-често изплозван от граждани и това да намали употребата на лични превозни средства, които значително замърсяват въздуха, каза Димитрова.
Тя увери, че се работи по отстраняване на всички проблеми с неработещите електронни табла по спирките и въвеждане на билетната електронна система.
Ако предишните управления преди нас са искали нещата да се случавт бързо, при нас е по-важно да се случват качествено. И нещата да се правят с мисъл, така че да не се дават едни пари от джоба на пловдивчани, а да бъдат направени качествено, коментира Димитрова.
По думите и предишното управление е сключило договор с фирмата Тикси, но там не е уговорено плащането с банкова карта и е необходимо слкючаването на допълнителен договор, с които да бъде обезпечено как да бъде заплащано с банкови инструменти. Сега това би струвало допълнително 1 мил. 350 хиляди лева на пловдивчани и по 6 ст. допълнително на билетче, които да минават през банковата институция.
Следим много внимателно работата на заместник-кмета по транспорт и сме информирани, че преговорите, които се водят е именно да се намали сумата и да се търсят варианти, в които пловдивчани да не плащат още и още, допълни общинската съветничка.
Тя припомни историята с Индра и дадените милиони преди години без система да заработи в пълнота.
По думите й информацията в медиите, че превозвачите не са си получили компенсациите е истина, а причината е липса на пари в общината. Димитрова увери, че се работи и в тази посока като стремежът на ресорния заместник-кмет е в най-кратки срокове парите да бъдат платени.
Относно ОП"Екобус" Димитрова уточни, че в момента се следи за програми, които да бъдат отворени в ЕС и община Пловдив да кандидатства, за да се сдобие с първите автобуси и предприятието да заработи.
Цялото интервю може да чуете в прикачения звуков файл

"Липсва диалогичността, с която сме свикнали, особено от партия ГЕРБ. Това, което което виждаме е, че те стоят твърдо на своята позиция, и каквото и да говорят синдикатите, не съм оптимист накъде вървят комуникациите. Ако публичният и частният сектор са скарани, то трусовете в държавата предстоят". Това заяви в интервю за предаването "Ден след..
Максималният размер на ваучерите за храна ще остане 200 лева месечно и през 2026 година, според проектобюджета за следващата година и това ще остане най-ниската стойност за страна-членка на ЕС. 835 000 са работещите в България, които получават ваучери. Таня Обущарова, главен секретар на Асоциацията на операторите на ваучери, коментира пред Радио..
Балансовите проблеми, свързани с проекта на бюджет 2026 и липсата на контрол, се дължат на олигархията, която е моделирала политическото и икономическото вземане на решения в своя полза. Тази теза изрази в предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив финансистът Кольо Парамов. Той подчерта, че влизането в еврозоната трябва да доведе до..
В този епизод тръгваме от твърдението „65% са против еврото, нали сме демокрация?“ и разглеждаме как формулировката на социологическите въпроси променя отговорите и смисъла им. Вместо да приемаме едно число като „волята на народа“, питаме: какво всъщност е било зададено – „харесвате ли еврозоната“ или „искате ли да се отмени валутният борд и..
Тази седмица в „Добро утро, ден!“ ви срещаме с един от най-значимите пловдивски творци – Матей Матеев. Роден в Кюстендил, но завинаги свързал съдбата си с Пловдив – града, който му върна обичта с най-високото признание – званието „Почетен гражданин“. Казва, че родния край, балканската енергия го прави човек - широко скроен човек. Послание, което..