Станиславов посочи още, че единственият развоен център в Европа на най-голямата японска компания за инвертори, която е и в топ 3 в света, се намира в България.
Подчерта още, че в страната ни има цяла дузина компании, които активно работят и произвеждат различни видове компоненти - кабелни снопове за електрически автомобили, кутиите на батериите, много от софтуерите, гумени, пластмасови уплътнения.
„От стратегическа гледна точка много по-важно за нашата държава е тук да се появят заводи за производство на литиево-йонни батерии, за производство на електромотори, за създаване на цялостни решения в областта на софтуера. Тук има няколко ключови компании. Тези неща са в пъти по-печеливши отколкото асамблирането на автомобили“, обясни Станиславов.
Според него кулминацията в кризата с автомобилната индустрия в Европа ще е през тази година. Категоричен е още, че големите европейски производители вече са взели съответните мерки.
„Много от тях се пренастройват към задаващата се автомобилна ера, а тя ще бъде много по-различна. От втората половина на 2025 г. започват нови, по-смели проекти.
Не мисля, че ще има преразглеждане на зелените цели, защото ако това се случи, то автомобилната индустрия в Европа допълнително ще изостане от тази в Китай и Южна Азия. Трябва да се фокусираме как да ги настигнем по-бързо.
Изоставането на Европа е в начина на задвижване, технологията за производство на батерии.
80% от литиево-йонните батерии се произвеждат от Китай и новите разработки идват или от Китай или от САЩ.
В новите автомобили съществена част от цената се формира от стойността на батерията, електрическото задвижване и софтуера. Тези компонента са повече от 70-80% са от крайната цена на автомобила“, каза Станиславов.
Тази година общо 261 зрелостници ще се явят на ДЗИ по математика , от тях 78 ще решават задачите на 23 май, когато е втората задължителна матура, а 183 на матурата по желание в края на месец май. Това съобщи Иванка Киркова, началник на Регионалното управление на образованието в Пловдив. Тя припомни, че през миналата година едва 76 бяха тези, които..
Тезата е на бившия посланик на България в Скопие Алексанър Йорданов, който коментира трагедията в град Кочани и последвалия гняв на хората там. От много години ЕП в докладите си за напредъка на Северна Македония корупцията се посочва като проблем и причина за други негативни процеси, посочи той. Това е трагедия за тази страна и това доведе и до..
Няма да отстъпим от искането да се запази 9%- ната ставка заведенията, каза управителят на една от най- големите дискотеки в Пловдив Деян Найденов. По думите му с повишаването й ще падне качеството на услугата, ще се затрудни запазването на персонала, а и няма де се съберат достатъчно приходи, защото някои пак ще се върнат в сивия сектор, казва той...
Журналистът с македонски произход коментира трагедията в Кочани и обясни, че гневът, която я последва е за заради цялото безхаберие, което я предшества. "Губим животи като на война и това не може да е случайност", каза той. Много са некадърните хора, които са на позиции по роднински, приятелски връзки и с подкупи. Властта се опитва да свали вината..
Управителят на фирма за фойерверк - спектакли Иван Иванов увери, че има достатъчно правила за използване на пиротехниката на закрито. По думите му те вече са много популярни в България. Неговоият опит показва, че много хора ги купуват без достатъчно опит и внимание при употребата. В практиката си е имал дори случаи, в които фирмата отказва да изпълни..