Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Фирмите у нас се адаптират към модела в индустрията с коли

Снимка: engineering-review

Компаниите в България успешно се адаптират към  новия модел в автомобилната  индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с кризата в европейския автомобилен сектор.

Станиславов посочи още, че единственият развоен център в Европа на най-голямата японска компания за инвертори, която е и в топ 3 в света, се намира в България.

Подчерта още, че в страната ни има цяла дузина компании, които активно работят и произвеждат различни видове компоненти - кабелни снопове за електрически автомобили, кутиите на батериите, много от софтуерите, гумени, пластмасови уплътнения.

„От стратегическа гледна точка много по-важно за нашата държава е тук да се появят заводи за производство на литиево-йонни батерии, за производство на електромотори, за създаване на цялостни решения в областта на софтуера. Тук има няколко ключови компании. Тези неща са в пъти по-печеливши отколкото асамблирането на автомобили“, обясни Станиславов.

Според него кулминацията в кризата с автомобилната индустрия в Европа ще е през тази година. Категоричен е още, че големите европейски производители вече са взели съответните мерки.

„Много от тях се пренастройват към задаващата се автомобилна ера, а тя ще бъде много по-различна. От втората половина на 2025 г. започват нови, по-смели проекти.

Не мисля, че ще има преразглеждане на зелените цели, защото ако това се случи, то автомобилната индустрия в Европа допълнително ще изостане от тази в Китай и Южна Азия. Трябва да се фокусираме как да ги настигнем по-бързо.

Изоставането на Европа е в начина на задвижване, технологията за производство на батерии.

80% от литиево-йонните батерии се произвеждат от Китай и новите разработки идват или от Китай или от САЩ.

В новите автомобили съществена част от цената се формира от стойността на батерията, електрическото задвижване и софтуера. Тези компонента  са повече от  70-80% са от крайната цена на автомобила“, каза Станиславов.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Повече зрелостници вече избират ДЗИ по математика

Тази година общо 261 зрелостници ще се явят на ДЗИ по математика , от тях 78 ще решават задачите на 23 май, когато е втората задължителна матура, а 183 на матурата по желание в края на месец май. Това съобщи Иванка Киркова, началник на Регионалното управление на образованието в Пловдив. Тя припомни, че през миналата година едва 76 бяха тези, които..

публикувано на 18.03.25 в 13:49

На Балканите се освестяваме и поумняваме едва след трагедии

Тезата е на бившия посланик на България в Скопие Алексанър Йорданов, който коментира трагедията в град Кочани и последвалия гняв на хората там.  От много години ЕП в докладите си за напредъка на Северна Македония корупцията се посочва като проблем и причина за други негативни процеси, посочи той. Това е трагедия за тази страна и това доведе и до..

публикувано на 18.03.25 в 12:14

Няма да се примирим с вдигането на ДДС за заведенията

Няма да отстъпим от искането да се запази 9%- ната ставка заведенията, каза управителят на една от най- големите дискотеки в Пловдив Деян Найденов. По думите му с повишаването й ще падне качеството на услугата, ще се затрудни запазването на персонала, а и няма де се съберат достатъчно приходи, защото някои пак ще се върнат в сивия сектор, казва той...

публикувано на 18.03.25 в 11:32

Македония губи животи като на война, това не е случайност

Журналистът с македонски произход коментира трагедията в Кочани и обясни, че гневът, която я последва е за заради цялото безхаберие, което я предшества. "Губим животи като на война и това не може да е случайност", каза той. Много са некадърните хора, които са на позиции по роднински, приятелски връзки и с подкупи.  Властта се опитва да свали вината..

публикувано на 18.03.25 в 11:12

Неписаните правила са най- важни при използването на пиротехника

Управителят на фирма за фойерверк - спектакли Иван Иванов увери, че има достатъчно правила за използване на пиротехниката на закрито. По думите му те вече са много популярни в България. Неговоият опит показва, че много хора ги купуват без достатъчно опит и внимание при употребата. В практиката си е имал дори случаи, в които фирмата отказва да изпълни..

публикувано на 18.03.25 в 10:20