Смъртта на 12- годишната Сияна предизвика протести, гняв, негодувание, мъка и искане за оставки в ръководството на АПИ. За съжаление през последните години това не е нито първият, нито последният трагичен случай на пътя, коментира пред Радио Пловдив председателят на Съюза на автомобилистите в България Емил Панчев.
Той посочи, че през последните години са построени нови пътища в страната, независимо от качеството им и че в сравнение със социализма те са по- добри. По- малко са и жертвите на пътя в сравнение с годините до 1989-та година, когато са били 1000 на година, а сега са около 600. В същото време статистиката отчита, че България е на едно от първите места по жертви на пътя сега в сравнение с развитите страни.
Истината е, че всеки път е критичен, ако водачът не се съобразява с опасностите, които той крие. При нас не се изследва точно каква вина има пътното съоръжение, а обикновено казваме, че 90% от ПТП-та са по вина на водачите. Сега обаче с пътя-убиец край Телиш, може би ще излезе, че причината са и износеният асфалт, и неравностите по него. В съчетание с висока скорост винаги ще има катастрофи и то с фатален изход, каза Панчев.
Пътният знак за опасен участък на пътя респектира дисциплинираните водачи, но не и нарушителите на Закона за движение по пътищата. Подобен стил на шофиране винаги води до катастрофа, недай боже тежка, коментира още той.
Той заяви още, че недостигът на шофьори в Европа принуждава фирмите да назначават хора без да гледат досието на водача. Това са жестоки компромиси, които изпитваме всички ние, коментира председателят на СБА.
Според него още от най- ранна възраст в семейството и в детската градина трябва да се възпитава култура на безопаснасност на движението. В България има законодателство, но много често всичко се изпълнява формално навсякъде. Панчев е убеден, че не може неграмотният и невъзпитан човек да спазва Закона за Движение по пътищата. Той отчете, че има все повече камери по пътищата, че наказанията за шофьорите - нарушители стават все по- тежки, но липсва респект към Закона, който се възпитава от най- ранна възраст.
За девета поредна година националният туристически поход „Последният път на Хаджи Димитър“ ще премине по стъпките на войводата и ще пресъздаде последните дни от живота му. Инициативата е посветена на 157 години от смъртта на революционера и загиналите за българската свобода. Тридневеният поход започва от днес с маршрут от връх Бузлуджа през..
В Блъгария липсва превенция, както и адеватна техника за гасене на пожари, казав предаването "Точно днес" доц. Момчил Панайотов. Той е преподавател по “Дендрология” в Лесотехническия университет, занимава се активно с проучвания на планински гори и е един от авторите на “Оценка на риска от стихийни пожари в България”, изготвен по поръчка на..
В международния ден за борба с трафик на хора говорим за проблема и неговите измерения. Националната телефонна линия за борба с трафика на хора отчита увеличение на сигналите за незаконна миграция. Тревожен е и ръстът на случаите, свързани с непълнолетни. Според Диана Китова, мениджър на Националната телефонна линия за борба с трафика на хора,..
Общественици, юристи, психолози, икономисти и инженери обединиха усилия в помощ на хора, изпаднали в беда. Това, което ги обединява е създаденият от тях Кризисен център в район Северен. Помощ в него могат да потърсят хора, които имат нужда от финансова или правна консултация, но също така и от психологическа подкрепа. Инициатор за..
Юристи се обявиха против последните изменения в Закона за движение по пътищата, приети от Народното събрание. Причината е, че така формулирани по думите им те са в разрез с европейското законодателство. „Допускат автоматизирано и непрозрачно налагане на глоби чрез камерите на толсистемата и общините. Промените въвеждат фиксирани санкции за..