На въпроса: „Смятате ли, че предложените промени за забрана на телефоните ще допринесат за реализирането на този текст в закона в интерес на по-добрата мотивация на учениците?“ — 56,9% от участниците смятат, че забраната няма да подейства, ако не се предвиди отговорност и санкция за родителите. Само 30% са оптимисти, че тази промяна в закона ще гарантира спазването на забраната.
81,1% са убедени, че допълнителното задължение за учителите и директорите да съхраняват и носят отговорност за ученическите телефони, които според МОН трябва да бъдат изземвани на входа, е поредната абсурдна идея и би унижило отново българските учители.
Синдикат „Образование“ е категоричен, че отговорност за телефонната забрана трябва да поемат и родителите чрез административна и финансова санкция при нарушение.
Средствата по Единните разходни стандарти са предназначени единствено за качествено образование. На въпроса: „Смятате ли, че е уместно средства от единните разходни стандарти за образование да се използват за изграждане на 'къщички за телефони', при положение че не се предвижда отговорност за родителите?“ (за справка: стойността на 30 клетки за телефони е около 1100 лв.), 89,6% са против изграждането на т.нар. „хотели за телефони“ за сметка на училището.
Около 30% от респондентите са готови за символични, а още толкова — за ефективни протести срещу продължаващата агресия от страна на ученици и родители към учителите, както и срещу задължението за пазене на ученически телефони.
89,3% от анкетираните са убедени, че без оценка за дисциплина, без гарантирано спазване на училищния правилник и без вменяване на административна и финансова отговорност на родителите, нищо в образователната система няма да се промени.
По въпроса за придобиване на основно образование, 63% смятат, че това трябва да се случва след 8. клас, а 32% не искат промяна в настоящия модел.
Относно отпадането на НВО в 4. клас — 87,5% категорично подкрепят премахването му, а под 10% смятат, че има важна статистическа стойност.
Още по-категорични — 89% — са в подкрепа на отпадане на НВО в 10. клас.
48,3% са за отпадане на НВО след 7. клас, тъй като учениците губят мотивация към важни, формиращи личността предмети, които не са обхванати от НВО. Около 40% от респондентите виждат смисъл в провеждането на това НВО.
88,9% от запитаните учители и служители подкрепят връщането на повтарянето на клас, включително и в 2., 3. и 4. клас. Повтарянето на клас в начален етап трябва да се допуска само при явни езикови и социални дефицити.
Колкото и материални блага да потребяваме, има някаква празнина вътре, която трябва да бъде запълнена по някакъв начин. И човек си търси своето. Задължение на издателствата е да предлагат много различни гледни точки, за да имат хората избор, да си тръгнат по пътя. Този, който вече е стъпил на пътя, винаги ще намери своето. Книгата говори сама..
Изкуственият интелект се развива много бързо и е крайно време да получи някаква регламентация, свързана с организацията за използването му от държавата, а не толкова технически, защото там детайлите се променят много бързо . Държавата ще може да създава стимули за използването на изкуствен интелект в икономиката, образованието,..
От днес започва имунизационната кампания срещу COVID-19 за есенно-зимния сезон 2025/2026 г. За предстоящата кампания са доставени 47 520 дози иРНК ваксини (Pfizer-BioNTech) срещу нивия вариант на заболяването и те вече са налични в регионалните здравни инспекции. От тях 43 200 дози са за лица над 12 години, а близо 4 000 са за деца от 6 месеца до..
МВФ препоръча затягане на коланите и стоп на заплатите в публичния сектор, вдигане на данъци и промяна на осигуровките. За икономическите основания и политическа издръжливост на подобни искания разговаряме с бившия социален министър Христина Христова. Предизвикателствата пред първия ни бюджет евро действително са големи и изискват известна нова..
Пловдив има голяма следа в дипломатическата защита на Независимостта на България, каза историкът Видин Сукарев. Уточни, че актът е признат половин година след обявяването на автономията на страната – през април 1909 г. Тогава първо Османската империя я признава, а след това и Великите сили. Шест от всички осем членове на правителство на..