Проучване събира мненията на младите хора относно наличните спортни и активни пространства в града. Анкетата има за цел да установи дали съществуващите места са достатъчно безопасни, безплатни и добре поддържани, за да отговорят на нуждите на младото поколение. Инициатор на допитването е сдружение „BG Бъди активен“, които искат да разберат какви са предпочитанията и очакванията на младите хора, за да могат да предложат по-добри и адекватни решения за тяхното свободно време, и физическа активност.
В момента тийнейджърите и в частност момичетата, 14-19 години, в град Пловдив са лишени от подходящи места, на които могат да се събират, движат и забавляват. Липсата на такива пространства води до ограничени възможности за социализация и физическа активност, а това може да доведе до негативни последици за тяхното психическо и физическо здраве. Именно за това, от „BG Бъди активен“ стартират работа в посока създаване на “Градска карта на младежките пространства”. Това е поредна стъпка от усилията на организацията да покаже как градската среда влияе върху здравето на гражданите. В процеса по работата с младежите, те ще следват методологията на placemaking-а, за създаване на здравословна градска среда.
Методологията на Placemaking е отличен подход за създаване и подобряване на обществени пространства, като се вземат предвид нуждите и желанията на местната общност, включително младежите. Тази методология насърчава активното участие на гражданите в процеса на планиране и дизайн, което води до по-устойчиви и привлекателни пространства.
„Целта на тази анкета е да разберем какво мислят младежите за наличните пространства и как можем да ги подобрим“, коментира Румяна Киризиева, от „BG Бъди активен“. „Важно е да чуем техния глас и да вземем предвид нуждите и желанията им. Само така можем да създадем устойчиви и привлекателни пространства за спорт и активен отдих. Момичетата на възраст 14-19 години, често не се припознават с нито едно програнство от градската среда. Големи са за детските площадки, за разлика от момчетата и рядко или изцяло не използват външни фитнеси, и футболни игрища за спорт и не се чувстват в безопасност в паркови зони”, казва още Румяна Киризиева.
Статистиката на национално ниво показва, че около 85% от младежите смятат, че наличието на модерни и добре оборудвани младежки центрове е важно за тяхното личностно развитие. Над 70% от младите хора, на възраст 16-25 години, в България биха посещавали поне едно младежко пространство или събитие годишно. За сметка на това само около 20% от младите хора в тази възрастова група участват в доброволчески дейности, които често са свързани с поддръжката и развитието на младежките пространства. Над 50% от младите хора на възраст 16-25 години споделят, че биха напуснали родния си град или село, ако няма достатъчно възможности за развитие и социализация.
Според проучването направено от „BG Бъди активен“ в Пловдив, 85% смятат че местата, с които разполагат младежите в момента, не са с достатъчно добри условия. Според анкетираните липсват баскетболни и волейболни игрища, скейт паркове, площадски с възможност за трениране на спортове като бокс, танци, йога и други. Сред предложенията за подобрение на съществуващите места са: настилка, озеленяване, подобрения в условията и такива за безопасност. Всички анкетирани на 100% са готови да вземат участие в подобрението на пространствата, workshop-и, доброволен труд на терен и участие в поддръжката на местата.
Всеки, който желае да участва в анкетата, може да я попълни на следния линк: https://forms.gle/ZnDirfxcddccsYHm8
Резултатите от проучването ще бъдат използвани за разработване на стратегии и проекти, които да подобрят качеството на спортните и активни пространства в града, както и за привличане на повече млади хора към здравословен начин на живот.
„Що се отнася до създаването на “Градска карта на младежките пространства”, посредством специален инструмент за оценка на пространствата, младежите ще оценят съществуващите такива, на които в момента се събират. След оценка на събраната информация, ще организираме на дискусии и работилници с младежите, за да разберем техните нужди и предпочитания. Планирали сме инсталиране на боксови инсталации в обществени пространства, които ще служат като социален активатор. А в края на проекта Youth placemаkers ще представим на резултатите от проучванията пред местните власти и националните институции, с цел формулиране на препоръки за увеличаване на инвестициите в спортна инфраструктура и програми за младежи”, коментира Румяна Киризиева, гост в предаването „Вход свободен“.
Чуйте още, в прикачения файл.
От 18 до 24 октомври, онлайн събитието „Форум тревожно-депресивни състояния“ ще събере 40 водещи специалисти от областта на психичното здраве, за да повиши информираността и да предложи практически решения за справяне с тревожността и депресията. Участие ще вземат психиатри, психотерапевти, невролози, психолози, научни изследователи и други..
Фестивал " Тракийски Мистерии " се провежда всяка година на емблематични места от древната ни история, като кулминацията му е в Античния Театър – Пловдив, на 11.10.2025 г. Богатият на събития фестивален ден (шествия, изложби, творчески ателиета, лекции, интерактивни срещи с древността) ще завърши с грандиозните спектакли "Мистерия на Тракийския..
В сградата на Държавен архив – Пловдив, на 10 октомври, от 17.30 часа се открива изложба посветена на богатството и многообразието на българската печатна реклама от началото на ХХ век, до Втората световна война. Събитието е част от Есенния салон на изкуствата, организиран от Община Пловдив. Изложбата "Рекламата е душата на..
В поредния епизод на рубриката ни "Жена - истории за Вселени" ви срещаме с Валентина Славова чиято страст са натуралните аромати. За себе си Валентина казва : "По образование съм икономист (завършила съм управление на човешки ресурси), а по душа и призвание – парфюмерист. Любовта ми към цветята и природата е възпитана още в детските ми години...
Веси Бонева изненада публиката с "Магия" – песен, която съчетава латино страст, модерен стил и щипка добро настроение. Песента е по музика и текст на самата Веси Бонева, а аранжиментът е поверен на талантливия Светлин Къслев. Веси Бонева e режисьор на видеото, а голямата изненада е един от най-обичаните български радио гласове – Митко..