"Убеден съм, че много от нещата, които се приеха по отношение на електрическите тротинетки, няма да работят. Според мен има някои недоразумения, като например забраната да се движат в тъмната част на деня и да се управляват минимум от 16-годишни деца. Това ще бъде неприложимо, тъй като те масово се карат от тийнейджъри на 12,13 или 14 години, а също масово се карат през нощта. Освен това трябва да има единен стандарт за регистрация, не може всяка община да има различни регистрационни табели и различни номерации за тези превозни средства", коментира Тодоров.
Той припомни, че вече има и много фирми за споделено придвижване с тротинетки, които оперират в много градове със сключени договори и отдават под наем тези превозни средства за краткосрочно ползване. По думите му няма как тези фирми да осигурят каски на клиентите си.
Тодоров е на мнение, че не е лошо за тротинетките да се сключва застраховка "Гражданска отговорност, но то пак е свързано с индивидуализирането на превозното средство и регистрацията му. За да отговарят на законовото изискване, скоростта на всички тротинетки трябва да бъде ограничена до 25 км/ч., т.е. всички, които са в момента внесени, трябва да бъдат под този режим, за да се определи цена за застраховката. Не е ясно и кой ще я сключва – непълнолетният или родителят.
"Обществените отношения и появата на този тип превозно средство, много избързаха. Те се появиха, нямаше никакъв регламент за тях и изведнъж станаха проблемни, започнаха да се случват инциденти, включително и смъртни случаи и трябваше да се действа в авариен и бърз режим, но бързите неща не са най-удачните. Аз не приветствам и пълната им забрана, както е в някои европейски градове. По-скоро трябва да се търси режим, при който електрическите тротинетки да бъдат приравнени към велосипедите, задължително да имат каски, светлоотразителни елементи или към скутерите под 50 кубика - категория А1, за които се изисква обучение и могат да се карат от непълнолетни", смята председателят на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.
Пловдивчани обаче са на мнение, че тези изменения в закона са много навременни. Според тях трябва да се забрани водачите на тротинетки да се движат по големи булеварди или да бъдат глобявани, ако превишат скоростта. Освен това хората смятат, че регистрацията на тротинетки е необходима и приветстват промяната за сключване на застраховка "Гражданска отговорност".
Една от важните промени в закона е, че общинските съвети трябва да приемат свои наредби в срок до 4 месеца, с които допълнително да ограничават използването на електрическите тротинетки. Това каза на последната сесия на местния парламент и зам.-кметът по транспорт в община Пловдив Александър Държиков. По думите му от Националното сдружение на общините ще подготвят рамкова наредба, за да има уеднаквяване на правилата. Според него това ще стане най-вероятно до края на годината.
Чуйте повече в прикачените звукови файлове.
Водното ниво на язовир "Пловдивци" е нормално за този период на годината, а в същото време има достатъчно свободен обем за новите валежи, които се очакват във вторник и сряда, съобщи пред Радио Пловдив заместник-областният управител на Смолян Андриян Петров след инспекция с представители на ВиК-Смолян. "Пловдивци" е единственият у нас..
Доброволци от Пловдив от неделя сутринта помагат за отстраняването на щетите от потопа в Елените. Доброволното формирование „Пловдив 112“, съвместно с представители на „Спасителен клуб за бъдеще – Пловдив“, се включи активно в дейностите по овладяване на последиците от опустошителното наводнение, което засегна района на туристическия комплекс...
Съществува риск въвеждането на новата методика за начисляване на такса „битови отпадъци“ да бъде отложено. Това заяви в интервю за Радио Пловдив Владимир Димитров, експерт по „Индустрия и околна среда“ в Българската стопанска камара. По думите му още през лятото са били направени заявки за забавяне във връзка с промените в Закона за управление на..
Почвите у нас са запечатани и когато дъждът пада върху такава повърхност, не се трупа влагозапас, а се произвежда водоотток. В крайна сметка днес имаме изобилие от кал, а утре - недостиг на вода, коментира в програма "Точно днес" на Радио Пловдив доц. Виолета Вълчева от катедра "Почвознание" на Аграрния университет. Според нея именно заради това се..
Макроикономистът Георги Стоев подготвя новия сезон на подкаста за икономическо мислене EX ANTE по Радио Пловдив. Той ще бъде посветен на икономиката в период на несигурност и ще бъде обвързан с прехода на България към единната европейска валута. Според него кампанията за еврото все още е апатчина и не отговаря на конкретните въпроси, които хората..