Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Лош кредит е този, който не се обслужва, казва Росица Вартоник – управител на Фондация "Инициатива за финансова грамотност":
В закона има определени периоди, според които след 60 дни кредитът се счита за нередовен, а след 90 дни за лош кредит, т.е. кредиторът може да започне действия по предсрочна изискуемост на кредита.
Когато се взима кредит, човек първо трябва да прецени дали има възможност в бъдеще да го обслужва, казва още Росица Вартоник.
Според нея при затруднение преустановяването на плащането по кредита не е най-добрият вариант. Кредитополучателят трябва да се свърже със своя консултант и да обсъдят кои са най-добрите възможности за преодоляване на кризата.
Причините да се стигне до лош кредит са най-различни. Но най-често са свързани с увеличение на лихвата и валутните рискове при кредити във валута, казва юристът Виктория Кабакчиева.
Повече по темата можете да чуете от звуковия файл.