Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.

Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.

Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.

Варненци не одобряват новите велоалеи, защото конфронтират пешеходци и велосипедисти

Снимка: Архив, Георги Корнейков

Новите велоалеи във Варна не са функционални и създават конфликти с пешеходците, тъй като са изградени по тротоарите,заявиха от велоклуб "Устрем ". 

Има много места във Варна по новите велоалеи, където за някои хора би било абсолютно невъзможно да преминат с велосипед. Такъв пример са велоалеите, които минават през подлезите. Разбирам, че така е било по задание, но си представете една дама, която кара градско колело, което тежи 20 килограма и има един кош с продукти в него, как ще премине през подлеза надолу, а след това и нагоре. Това колело е тежко. Жената няма физическа възможност да носи такъв товар. По света, дори когато има велоалеи по тротоарите, задължително има достатъчно ширина отстрани за пешеходци. Всичко е съобразено с това колко пешеходци минават на час и каква е натовареността. Това е с цел да няма конфликти между велосипедисти и пешеходци, каза велосипедистът Калоян Стоянов.

Велоалеите във Варна са част от проекта за интегриран градски транспорт и при изграждането им е имало градоустройствени ограничения и условие да не се променя уличната регулация. Това каза Тодор Тодоров, представител на фирмата, която проектира велоалеите.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!