Забележимо намаляват етикетите с укрита информация за добавките в продуктите
публикувано на 26.10.09 в 08:53
Председателят на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки Милчо Бошев съобщи в предаването на "Хоризонт" "Преди всички", че забележимо намаляват етикетите с укрита информация за добавките в продуктите. Заедно с Федерацията на потребителите производителите на безалкохолни продукти ще представят данни от паралелни проучвания на пазара. Милчо Бошев посочи, че всяка година като асоциация проверяват около 1600 от своите продукти.
Милчо Бошев: Тази година сме направили преглед на 1603 продукта. Само в осем е имало отклонение в етикетирането на продуктите, които те са представили, което представлява 0,5%, докато преди години сме имали изключително фрапиращи отклонения.
Всички сигнали за отклонения се подават на съответните РИОКОЗ или на Министерството на здравеопазването, или на самите фирми, или на търговските вериги. Едно е, коректно да изпишеш информацията на етикета, друго, дали това, което е изписвано на етикета, в съдържанието си отговаря на него, т.е. пишеш, че има една съставка, а тя я няма. Пишеш, че има витамини, а тях ги няма.
Знае се, че примерно, когато има аспартам в една напитка, трябва да бъде отразено на етикета, което е една превенция към бременните и към малките деца, към хора, алергични към тази съставка, а това не е направено. Тези сигнали са дадени на Министерството на здравеопазването. Ще последват проверки в тези фирми.