Сериозни проблеми с трафика в София се очертават от тази седмица. Причината е строителството на станциите по втория метродиаметър. От 7 февруари се затваря напълно за движение „Ломско шосе”, а от 1 март ще бъде ограничен трафикът през Лъвов мост и кръстовището пред ЦУМ.
Булевард „Ломско шосе” ще бъде затворен за движение в участъка от надлез „Надежда” до ул. „Бели Дунав” заради започващото строителство на две от четирите метростанции по трасето. Във връзка с това през следващите две години ще бъде забранено движението на превозни средства.
Проблеми ще има и с градския транспорт за хората, които живеят в комплексите „Надежда”. Много от автобусните и трамвайните маршрути са променени, а на някои места гражданите ще трябва да изминават големи разстояния, за да стигат до спирка на градския транспорт.
Информация за промените може да се намери на интернет страницата на Центъра за градска мобилност. Предвидени са и още няколко варианта, обясни директорът на столичния метрополитен Стоян Братоев: "Направени са два големи билборда на „Ломско шосе”, на които ще бъдат сложени схемите на организация на движение. Освен това сме направили схеми, които са раздадени на районната община, която съответно ще ги разлепи на съответни места, за да може хората да се информират."
От 1 март ще бъде силно ограничено движението по друг голям булевард в София – „Мария Луиза”, в участъка от Лъвов мост до ул. „Козлодуй”. Как ще се организира трафикът там, обясни съуправителят на Центъра за градска мобилност Николай Костов: "Цялото автомобилно движение еднопосочно ще бъде организирано в западното локално платно до полицията и от там при „Козлодуй” ще се връща двупосочно до Централна гара."
По бул. „Мария Луиза” ще бъде спряно и трамвайното движение. Това ще промени маршрутите на трамваите по линии с номера 1, 7, 17 и 18, като те ще се пренасочат през бул. „Христо Ботев”. Поради натоварването там ще бъде закрита Синята зона.
Столичният кмет Йорданка Фандъкова обясни, че тази година общината има намерение да извърши строителни дейности на 30 места в столицата. Според нея строителството на метрото затруднява движението, но ще го улесни в последствие. Фандъкова посочи данни от КАТ, които показват, че след пускането на подземния транспорт от „Младост” до „Обеля” трафикът в източната част на града е намалял с 25%.