БНР се доближава максимално до профила на модерната обществена медия. Това е основният извод на социологическата агенция "Маркет Линкс" след проучване на аудиторията на националните програми "Хоризонт" и "Христо Ботев".
Резултатите сочат: всяка от двете национални програми на радиопазара се отличава с уникален профил. Сред аудиторията си "Хоризонт" остава информационният лидер, дори и сред силно наситените с предавания и социалнополитическа тематика сутрешни и обедни часове.
Слушателите предпочитат сутрешните блокове на "Хоризонт" пред телевизионните. Много добри и дори отлични са оценките за "Хоризонт" и "Христо Ботев" и водещите им – от 5.20 до 5.50.
Проучването сочи още, че двете програми имат лоялна аудитория, привлечена от теми, съдържание и музикална линия, както и като цяло от марката и традициите на националното радио.
По повод актуалните дискусии за евентуално сливане на БНР и БНТ генералният директор Валерий Тодоров каза:
Една такава стъпка би следвало да бъде обект на един по-дълъг диалог, на една дискусия в обществото – да видим какво търсим и какво можем да постигнем.
В началото на месец май СЕМ организира широка дискусия за работата на радиото.
И още една вест, свързана със "Старата къща". По повод 65-ата си годишнина, Съюзът на учените в България връчи юбилейни грамоти на журналисти от БНР. Отличени са Станислава Пирчева от програма "Хоризонт", а от програма "Христо Ботев" Цвета Шопова и Росица Панайотова за принос в популяризиране на научното познание, както и дейността на Съюза. Отделно на програма "Христо Ботев" беше връчена награда за системно и коректно отразяване на българската наука.