Абонатите, които са решили да сменят топлинния си счетоводител трябва го сторят преди началото на отоплителния сезон. Решението трябва да бъде взето от всички обитатели на сградата, а новият договор - поне за една година. Условията обясни Боряна Колева - изпълнителен директор на фирма за топлинно счетоводство:
Решение на общото събрание за избор на нова фирма за дялово разпределение. Прави се такъв протокол и се внася в топлофикационното дружество. Може и чрез помощта на фирмата за дялово разпределение това да се случи - новата фирма. Останалите процедури са по-скоро служебни между двете фирми.
При избора на топлинен счетоводител абонатите държат най-вече на ежемесечното отчитане. То се таксува допълнително, уточни Колева:
Месечният отчет представлява допълнителна услуга, срещу допълнително заплащане. Цената на ежемесечния отчет варира при различните фирми. Затова е трудно да се отговори на един клиент колко струва. Това, което затруднява преминаването на една сграда на ежемесечен отчет, е, че изборът не е личен, на даден клиент, а изборът е на една сграда.
Проучване сред абонатите показа, че 10 години след старта на услугата 30 % от запитаните не разбират сметките, които получават.
По публикацията работи: Наталия Ганчовска
Последвайте ни и в
Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!