Ако сте пропуснали тазгодишното, осмо издание на конкурса за съвременна хореография върху българска музика „Маргарита Арнаудова” (финалът беше на седми декември на сцената на Музикалния театър „Стефан Македонски”), то имате само още един шанс да видите четирите спектакъла–финалисти - на 18 януари.
Това е шанс да видите творби на млади хореографи, които вече имат в биографията си участия в по няколко работни ателиета по съвременен танц в различни краища на света. Докато гледах спектакъл след спектакъл си мислех колко е трудно да избереш най-добрия сред тях! Първият спектакъл – „По пътеката към шосето оттатък реката” на Александър Манджуков, ме впечатли с интересни и красиви хореографски решения, но пък формата се „разливаше”. Вторият и третият спектакъл – „Bareback” на Александър Георгиев-Аце и „РадиоАктивни” на Йоанна Веселинова, които по-скоро бих определила като танцов театър, лаконични, интензивни, впечатляваха с иновативни идеи или забавляваха.
Журито оценяваше по 10-балната система по 6 критерия: идея, интерпретация на музикалния материал, структура на произведението, режисура на сценичното пространство, хореографски език и иновативност. Когато започна четвъртият спектакъл обаче – „Малки правила” на Асен Наков, постепенно престанах да анализирам. И това е най-високата оценка – когато просто се потапяш в спектакъла! „Малки правила” на Асен Наков по музика на Румен Бояджиев-син стана фаворит и на публиката, и на журито на Осмия конкурс за съвременна хореография върху българска музика на името на Маргарита Арнаудова. Можете да го видите на 18 януари - сигурна съм, че ще ви впечатли!
Но най-впечатляващо е майсторството на балет „Арабеск” - невероятната пластичност на Даниела Иванова в „По пътеката към шосето оттатък реката”, артистичното присъствие на Ангелина Гаврилова – една "попрекалила с радиоактивните вещества жена", преминаването на танцьорите от образ в образ в различните спектакли, навсякъде прецизни и завладяващи!