В Кипър започва осъществяването на мащабен проект за насърчаване на туризма в централната планина на страната Тродос, а чрез него и за постигане на устойчиво развитие на района и създаване на нови работни места.
Проектът има амбицията да популяризира и утвърди нов туристически пакет с марката "Тродос", наречен на името на планината. След повече от 10 години работа в тази насока инициативата бе представена през този уикенд и предстои да се реализира напълно през следващите 2 години.
Участници в него са 75 села и местни общности в района на Тродос, както и неправителствени организации, включващи основно млади хора, работещи за устойчивото развитие на региона. Начинанието им се финансира от различни департаменти на правителството и програми на Европейския съюз.
Проектът на практика представлява мащабен стратегически маркетингов план за развитието на прочутата планинска област. Той цели да подчертае нейната автентичност, чрез която да заинтригува и привлече повече туристи. Проектът ще покаже най-силните страни на региона, сред които са уникалната природа, историческото наследство, културата и традициите, традиционните продукти и производства.
В различни села в Тродос започват да работят специални тематични центрове, популяризиращи пред туристите отделни направления, в които домакините са най-силни. Първият център, който бе открит през уикенда, е за подкрепа на развитието на екотуризма. Следват центрове за промоция на виното – Тродос е винарският район на Кипър, както и отделен център за промоция на командария - най-старото вино в света, което се произвежда именно тук. Богатото културно наследство ще бъде представено в тематичния център за манастирите и църквите в Тродос, много от които са под защитата на ЮНЕСКО. Ще има и център за традиционно изкуство и занаяти.
Информацията е на кореспондента на БНР в Кипър Бранислава Бобанац.